söndag, maj 25, 2008

Älwedone ?

hahaha
Har nog glömt att skriva om mitt livs pinsammaste ögonblick någonsin, inför en läkare dessutom... (inte så kul att "hänga ut" sig själv, så jag låssades väl glömma bort det helt enkelt.... hahah)

Det var när vi var i Thailand nu i mars.
Kevin blev riktigt sjuk, 39-graders feber i en vecka, och våldsamma diareer.
Vi åkte in till deras sjukhus och han blev undersökt av en läkare.
Som ni kanske vet har thailändarna ingen vidare engelska, och än mindre jag! Min engelska kanske är rent ut sagt KASS!! hahaha
Råkar väl bli en hel den "swengelska" här och där, och med lite bonska inslängt ibland..hahaha
Den här gången fick jag verkligen skämmas!

Läkaren frågade: Do you have something for the fever ?
Bea: öööhhh....YES! We have "älwedone" from Sweden.
Micke utbrast i gapskratt. Bea, jag tror inte att det heter det på engelska !!
hahahaha
Jag: ööhh...nähä...nä...det kanske det inte gör. ööhh..Yes, we have something for the "fiiber".
hahaha
Jag är ju för jävla pinsam ibland!
Bättre om jag höll käft!
;-)

Vi fick ett thailänskt febernedsättande av läkaren.
Det säger väl allt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för skrattet Bea! Älwedone ... det var kul =)