söndag, maj 25, 2008

Min härliga dag !


Imorse skulle jag få sovmorron lovade Micke.
Kelly sovde hos mormor och morfar, tillsammans med kusin Angelica, så jag tänkte; att imorron ska jag klåån sova läääänge!!!
Jo tjena....

Jag åt typ 1kg morötter med fil-dipp igårkväll, så min mage var HYFSAT oriven! Fick värsta magknipen hela kvällen/natten och vaknade 7:30 (!!!!) och var tvungen att sitta på toa!!! Inte det första man längtar efter när man förväntat sig en HÄRLIG sovmorron! *jä*lar*
Kunde inte somna om förrän 9. och vaknade 10:15

Micke sa att jag skulle göra mej iordning, för vi skulle till syster Kim och fika hela familjen Lindström klockan 14:00. jaha ???
Ja, han skicka in mej i duschen (jag fattade ingenting), tjobbade i mej två grovbröd med keso och skivade ägg och multivitaminbrus, och sen sa han åt mej att göra klart häftena för kvällens kursträff.
Ska bara nämna att jag inte gjort klart dessa häften till idag, som planerat, utan bladen var ohålade (med en special-hålgörare för att göra spiralblock) och sedan oskrivit ut fram- och baksida och sedan satt fast ialltihopa. Det är ett block med cirka 60-70 sidor (dubbelsidiga) till varje deltagare.
Påbörjade, men hann inte långt förrän vi gatt åka iväg...
Oj, sa jag; jag glömde sminka mej!
-Men du är så snygg utan smink sa han snabbt, och typ slet ut mej!
-ALDRIG ! sa jag. Du säg bara så för att vi har bråttom!
Sminkade mej tvärt och vi for.

Väl där, då alla var samlade, (även min farmor och farfar) sa Micke till alla; att vi skulle till Källan i Åmliden och bada och sedan äta middag 14:00!
KUL !!!!(om jag inte hade kännt mej så jäääkulst stressad över kursmaterialet då....)
Men nu förstod jag ju varför jag inte behövde sminka mej.... Hade nog varit finare (i badet) utan !! hahaha

Vi for dit, badade (Micke hade packat allt åt mej i smyg! haha och det blev till och med RÄTT grejjer!! eller jaja....han hade helgarderat sig kan man säga; 3 olika baddräkter, 2 bikinis, hårvax, 2 halsband och olika underkläder hahaha)och sedan fick vi värsta goaste förrätten, varmrätten och efterrätten! Mickes pappa och styvmamma kom också dit. Allt som allt var vi 12 vuxna och helvetes många barn ;-)

Klockan 15:00 började jag bli JÄÄÄVLIGT stressad !!! 2 timmar kvar, och jag har inte gjort kursmaterialet klart !!! (Varför sparade jag det till SISTA dagen ???) *inte smart*
Räääser fart hem, gjorde häftena, gjorde mej klar och stack!

Själva kursträffen (det var 1:a träffen på 6-.veckors kursen, så det var helt nya deltagare!) gick hur bra som helst! Det är så jäkla kul att påbörja en ny kurs med nya deltagare, och jag kan knappt bärga mej med att se nästa veckas resultat! Jag tror att dom kommer att lyckas hur bra som helst!
Väl hemma, kände jag mej hyfsast tömd på energi, typ "braindead", men jag kände mej ändå lycklig och entusiastisk inför den nya uppgiften! Jag ÄLSKAR nya grupper, med nya entusiastiska deltagare! *jiihooo*

Kom hem, och lade barnen.
Pappa kom hit, vi gjorde några fakturor och skickade iväg, och nu blev det bloggen som tog min tid.
Några har anmält sig till återträffen ikväll (sista anmälningsdagen är imorron!) så kvällen känns hel-lyckad och jag har fått mycket gjort!
Eller förresten, hela min DAG har varit UNDERBAR!
Känner mej lyckligt lottad med så underbar "man", och familj, som alltid hittar på något kul och älskvärt! Tack för att ni finns! (som Kelly säger efter en puss och en kram)

Grabbarna satte ribban högt, inför farsdag!
Några förslag ?

Inga kommentarer: