lördag, januari 03, 2009

Bröllop, Födelsedagskalas, nytt kök och lite stress

Nu är det bråda tider.
Stress, sjukdomar och ombyggnationer.

Inatt var jag och Micke vakna till 3:15, då vi äntligen somnade, för att sedan vakna 4:15 igen då Elvin skulle äta.
We can´t go on like this ;-)
Men nu har vi ju fått värsta snygga köket ;-) för no money at all!
Taket är numera vitt. Vi har tagit bort några köksskåp, och bort med kaklet vid diskbänken.
Det har nu blivit ersatt av stockpanel, och jag säger då det, det blev så JÄKLA snyggt! Som en fjällstuga! Harmonin och lugnet infinner sig direkt man går till köket. Och det har kostat oss hittills runt 300:- !!
Så på måndag ska jag om på IKEA, medans micke kör lastbil till Finland med nå renskinn, och då ska jag handla in en köks-ö till köket.

Idag ska vi på bröllop. Det är Mickes bonusbror som gifter sig här i Norsjö.
Jag hade feber igår, men är frisk idag. Kevin är fortfarande febrig och vi har ingen barnvakt, så vi får se hur det går med det... Blir han mer febrig åker vi hem helt enkelt.
Men först måste jag på TEAB och kolla in en ny kökstapet, och kolla priser på en köksmatta. Det har blivit lite om-prioriterat i inköps-ordningen sen vi "råkat" spilla ut "lite" (???) färg då vi målade taket. Ser mer ut som....mer kaos nu än tidigare ;-) Så nytt golv måste in, sen är köket så gott som "nytt" i några år till iallafall.

Imorron fyller lillebror Dick 25 år, så då blir det kalas!
Som tur är köpte jag hans present redan i början på december så, det behöver inte bli nån stress över det :-) (Jag kan väl säga såhär; jag har faktiskt varit med om det..hm..ett ANTAL år tidigare, eftersom han fyller den 4:e januari!!) :-)

Nästa vecka funderar vi på att åka till fjällen och kurera oss, och bara slappa några dagar. Skulle va skönt med lite mindre måsten...hihi

Ha en trevlig helg, nu måste jag dra!
Ciao!

Inga kommentarer: