fredag, januari 23, 2009

En självgående dag

Idag har jag gått och gått och aldrig hunnit innanför dörren ;-) känns det som.

Micke for till fjällen igårkväll tillsammans med Peter och Patrik. Dom ska koppla in el i Peters nybyggda stuga.
Så jag blev kvar hemma med alla busungar. (Den värsta for juh..hehe)

Det har gått över förväntan bra!
Men när man är "ensam" hinner man sannerligen inte lika mycket som när man är två! Det märks på diskbänken och i tvättstuga bland annat.
Sen så förbrukar vi ändå minst 1 hink med blöjjor varje dag, och det blir lätt en hööög ;-)
Kevin har haft skit-kalas så jag har tvättat hans sängkläder 3 gånger nu! *fy farao*

Imorse bestämde jag mej för att ta en morronpromenad med alla 3 barn, in till Norsjö. Kelly och Kevin satt i cykelkärran (som vi kopplat efter Elvins vagn) och Elvin låg i vagnen.
Gick dit på 1 timme, med vissa stopp (!?), men jag måste då berömma mina duktiga barn, som satt som ljus hela vägen :-)
När jag skulle hem ville Kelly stanna hos favvo-Kimmen, så då fick hon det.

Hem, lade Kevin. Han sov 1,5 timme (brukar sova 3 timmar på dagen) men han kanske var utvilad efter att ha suttit i kärran i en timme...
När han vaknade åkte jag tillbaka till Kimmen, för att hämta Kelly.
När jag var där tog vi ytterligare en promenad med alla barn, Kim Sebbe och Alex. Hälsade på deras kompisar i deras nya hus. *spännande*
Hem till Kim igen, laga middag (renskav i grädde och creme fraische, och dinkel).
Sen bar det av hem igen.
Kelly fick jag inte med mej...nej, hon skulle sova över hos Kim. Och så blev det. Hon älskar att sova över hos Kim. Dessutom tror jag att hon tycker om att få lite egen tid (slippa brorsan!) och sen kan hon bestämma mer över Kim än över mej..hmm..

Kevin somnade 18:45 ikväll, och Elvin somnade före åtta.
Jag har ätit sen middag, jobbat lite, och nu ska jag läsa en bok.
Ganska skönt när det "funkar" med alla barn !

Vi får väl se; har grabbarna i fjällen hunnit långt i stugan, kommer dom kanske hem imorron. Micke trodde det. Men går det såhär bra så spelar det igentligen ingen roll.... Jag har haft värre dagar, i veckan, då jag haft hemma alla barn pga. att Kevin spydde i måndags. Jag har måsta jobba kvällstid då Micke kommit hem, och barnen har bråkat och busat om vartannat!

Nä, nu ska jag lägga mej och läsa!
Go natt!

Inga kommentarer: