onsdag, januari 21, 2009

Framsteg!

Igår fick vi MYCKET gjort!

Jag har silikonat diskbänken/mot väggen.
Jag tapetserade HALLEN KLART! *Äääääntligen!*
Ingen mer tapetsering!! (på ett tag he he)
Micke satte upp alla fönster/dörr-listor och fönsterbrädor, så nu blev det fint igen!
Vi fick upp nya gardiner i köket...gör ju sitt :-)
Åsså har vi lagt in golvmattan i köket (en av "remsorna") utan att limma fast den då...ville bara se hur det skulle bli! Och jag säger då det; Det blir KANON! Ni får se bilder sen, men först skulle jag vilja lägga in HELA golvmattan OCH limma fast den!

Sen så fick jag besked igår, om att IKEA-grejjerna kommer på MÅNDAG! 5 dagar kvar!
Då ska köks-ön ställas in, köket ska rensas och allt ska bli KLART!
Ett projekt mindre - och köket var inte ens med i projekt-listan egentligen!! haha
Typiskt!

En ny garderob kommer med IKEA-paketet också.
En 2 meters bred, med spegel-skjutdörrar. Det blir najs****
Då ska alla kläder, mössor, strumpor, vantar, skor, overaller, jackor, och ALLT annat som hänger i hallen, RENSAS och soreteras!

Mitt bästa motto när det gäller familjelivet är: VAR SAK HAR SIN PLATS!
Det är så mycket enklare så! MEN då måste hela familjen gå efter det, annars blir man galen; och just nu är jag galen.
Det verkar bara vara jag som tycker om mottot här hemma ;-(
Jag har en "expert" här hemma som tar en sak där den ska va, använder den, och lägger den på ett HELT annat ställe. Då kan man ryka ur hjärnan ibland!!!
Men nu, ska det bli ordning och reda! (hoppas går juh...)

Nästa projekt är TRAPPEN som ska in.
Trätrappor ska komma hit så snart dom hinner, och mäta hur den ska se ut.
Äntligen, där också!

Sen så har Bonus-svärfar fixat ett trägolv åt oss till övervåningen, som vi skulle få inom några veckor. Det ser ut som jag ville ha det; breda fina träplankor! 15cm breda tror jag han sa, och det blir skitbra! :-)
Så då kan vi börja regla upp golvet, och göra det mer stabilt på övervåningen.
Och just ja...(faaaan)...där ska det åxå rensas och städas! Och DÄR, kära församling, är det inte nådigt! Allt som vi kännt "är bra att ha" ligger däruppe. Även sånt som "Inte är bra att ha, men vi lägger det där" och julgrejjer, gamla barndomsgrejjer, bord, stolar, mattor, instrument, ytterpanel (om än staplat men ändå IVÄGEN!!)...ja ALLT man behöver och inte behöver finns där.
Blir nog en sväng (förmodligen två!) till soptippen, kanske några grejjer hamnar på Blocket, och resten måste vi försöka sortera, så det går att bygga där uppe.
Övervånings-projektet är planerat att starta när hösten kommer....Men jag lovar inget ;-)
Före det ska vi hinna bygga upp sommarstugan i Risliden, och finslipa på den egengjorda vägen :-) Ska "bara", ska "bara"....

SÅ, just nu händer det grejjer minsann!
Det är så jäkla skönt att få saker och ting gjorda!

Jag blir svettig bara av att skriva allt som ska göras :-D

Inga kommentarer: