måndag, januari 05, 2009

Ä´re värt det ?

"SÅ länge du är övertygad om att det du gör har en mening, kan du ta dig igenom både rädsla och utmattning och ta nästa steg."

Jag känner att, så länge jag är entusiastisk och känner det här "lyckoruset" och övertygelsen av det man gör är bra, så fortsätter jag. Och en annan sak; jag MÅSTE ha mycket att göra, annars faller jag snabbt in i "deppar-perioden" och får absolut INGET gjort. Jag är bara en person som måste ha 100 bollar i luften!
Oftast slutar jag ganska fort med tråkiga saker, för att jag inte får det här "Lyckoruset".
Så nu har jag bestämt mej; jag ska sluta vara SJUK! hihi
Har haft lite feber och snuva sedan nyårsafton, och jag börjar bli riktigt less :0(

Jag är inte sängliggandes-sjuk, och jag är inte springa-uppe-frisk.
Detta resulterar i att jag sitter framför datorn.
Och vad gör jag framför datorn ?
Jo, beställer inredning från IKEA !!! hahahaha
Igår blev det minnsann dyrt....*shit*

Det var tänkt att vi skulle köra lastbil förbi IKEA i haparanda, så skulle jag handla inredningen där medans MIcke körde till FInland och lämnade renskinn.
Nu blev det inte så. Jag gatt handla över internet istället. Skitkul, jag lovar, men va faan va dyrt det kan bli: "åsså en sån där", "ja, en sån där kan va bra att ha", "oj vad fiffigt, den måste jag prova", "och DEN DÄR måste jag bara ha!!"
Men så får vi varorna hemkörda till dörren åxå.
Däremot skulle det ta lång tid; det kommer inte förrän den 21:a januari.
Men ändå bra, då hinner vi göra "klart" allt det andra.
På onsdag ska jag in och beställa tapeter på TEAB. Och kanske ett golv.

Det här är sista veckan som Micke är pappaledig med barnen. *crap*
Vi funderar på att dra till fjällen sista dagarna, för att vila upp oss. Vi får väl se hur vi gör.
Efter det drar vardagen igång igen, och den är lika välkommen som hatad. Det blir skönt för rutinernas skull, men det blir åxå "vardagstråkigt" igen. ;-)

En nyhet för januari är att jag har gått ner på halvtid på jobbet, och andra halvtiden tar jag ut föräldrapenning.
Det blir skönt på sitt sätt.
Jag får jobba effektivare/snabbare för att hinna allt, men jag får åxå mer tid med guldklimpen Elvin, som fortfarande är krövligt snäll.
Igårnatt hade han 1:a BÄSTA NATTEN! Han sov från 21:30 - 9:00. Nästan 12 timmar!
Kelly fick sina 12-timmars nätter när hon var 12 veckor, och Kevin var 10 veckor. Nu är Elvin alltså 10 veckor på onsdag, så han följer i storebrors fotspår ;-)
Jag hoppas han fortsätter.
Vi kanske kan börja njuta av 12-timmars nätterna när vi GÅR OCH LÄGGER oss i rimlig tid, och rimlig tid...det är INTE klockan 2 eller 3 på natten. Skärpning.
Jag försökte faktiskt göra ett nyårslöfte IFJOL att jag skulle lägga mej SENAST 24:00. Det höll jag inte länge. Och det går fanken inte att hålla.
Jag ska ge det ett nytt försök. Nån gång. he he

Nu ska jag börja träna Bambi också.
Vi hade tänkt sätta sista kullen valpar i henne före sommaren, och då börjar det bli dax att hon blir riktigt vältränad. Tyvärr är hon en vovve som älskar att vila på våran huvudkudde, medans de andra vovvarna älskar att springa i skogen, så det blir inte så lätt att dra ut hon på spåret.
Hade tänkt "klättra" lite med henne i slalombacken, gå i djupsnö, springa milen, osv osv. Bambi måste komma iform ;-)

NYÅRSLÖFTEN 2009
* Göra klart hallen (gjuta golvet, lägga in klinkers och tapetsera)
* Göra klart köket (byta ut golvet och tapetsera)
* Inhandla en ny garderob till sovrummet (vi delar just nu på var sin garderob!)
* Läga nytt yttertak på huset (det regnar in där uppe....)
* Sätta in en trapp till övervåningen
* Börja lägga golvet på övervåningen (det blir riktigt trägolv och golvvärme!)
* Göra klart sommarstugevägen i Risliden och sedan sätta upp våran nya sommarstuga!
* Fortsätta äta enligt LCHF (jag mår så mycket bättre då!)
* SPringa Tjejmilen på 40 minuter (träna, träna, träna!)
* Försööööka lägga mej före 24:00 (hhmm....nån gång kanske!?)
* Inte bli gravid...hahaha (det blir inte lätt!)

Ousch. Det lät som det var mycke att hålla reda på.
Men lugn.
Innan februari har jag glömt allihopa och går åt ett helt annat håll.
Bara för att man har satt upp en massa löften behöver dom väl inte hållas ? he he
Löften är till för att brytas. Men det är ändå kul att dom finns där. Vi tar en sak i taget. Eller va säger jag ?? Ni känner väl oss nu för tiden. Vi börjar på lite här och där och sen blire klart först efter ett år ;-) hihi

Nu ska jag ta och jobba lite.
Hej svejs!

Inga kommentarer: