måndag, januari 19, 2009

På gång...

Webfetti.com


Inatt fick vi en hel del gjort.
Först började jag på att slita upp golvmattan för hand, i köket. Äntligen åker den äckliga gamla mattan ut! Den ser ut som spya och jag är SÅ LESS!
Sen for jag och tränade Volleyboll, vilket jag inte skulle ha gjort, för mina armar ser misshandlade ut idag! Blåmärken, svullen och det känns som jag har köttat sönder allt under huden. Det känns nästan som när man har tappat ner ett äpple några gånger; huden är intakt men innuti är det mjukt och söndrigt. Förmodligen har det med min EDS att göra. Jag har så mjuk/intakt bindväv, får lätt blåmärken - oftast räcker det om nån bara tar i min arm.
SÅ idag kan jag nästan inte ens ha en tröjärm som sitter åt runt handleden, och desto svårare var det att klä barnen imorse...AJ!

Micke fortsatte att dra upp köksmattan medans jag var borta.
När jag kom hem, 1h och 45 minuter senare, började jag tapetsera köket klart. ÄNTLIGEN!
Under tiden hann Micke nästan dra bort hela golvmattan.
Så nu ser det schwejnigt hemskt ut i köket!
Just nu går vi på spånskivorna med gammalt lim på. Men what the hell; väggarna och taket är iallafall klart ;-)
Ikväll ska golvet putsas, och sen lägger vi dit det nya golvet.
Svärfar har lovat att komma hit och hjälpa oss att limma fast den :-D

Sen i veckan kommer IKEA-grejjerna som jag beställt för 2-3 veckor sen, med bland annat våran nya köks-ö! Åååhh vad jag längtar!
När golvet är lagt och köks-ön står där den ska stå, ska jag RENSA hela jävla köket!
Allt ska ut ur ALLA skåp och sen ska jag börja om från början. Städa alla skåp, sortera, slänga, rensa, kasta, stapla, skapa mer ordning, och göra det organiserat!
DET ska bli hur skönt som helst!
Sen är vi klara med köket, och jag säger då det; det blir läääänge tills nästa gång!
Det jobbiga med köks-projekt är att man ändå behöver köket under tiden man bygger om! Så köksgrejjerna, alla verktyg, maten, och hela familjen får samsas om den plats som ska kännas stillsam och rofylld - vilket det är långt ifrån just nu!

SEN har vi "bara" hallen kvar innan vi är färdiga (blir man nånsin det?)på nedervåningen!
Jag ska tapetsera hallen ikväll, och Micke ska sätta stockpanel på ena väggen.
Sen ska det inhandlas till golvvärmen, isolerin, gjutas och sen lägga klinkers! KLART!
Lät väldigt enkelt eller hur? ha ha ha

SEN ska det in en trapp som ska gå till övervåningen,...helst.
Och där börjar nya projekt.
Men ändå bättre projekt, för där behöver vi inte vistas under tiden.
Där kan man bara stänga åt när man vill slippa se byggnationerna, och dra ut på tiden så mycket man vill....eller har tid med.......

Nu ska jag jobba några timmar, sen ska vi på "Kevin-träff" som jag kallar det.
Vi träffas lite då och då, vi föräldrar (och barn) som var i samma föräldragrupp våren 2007. Då jag väntade Kevin alltså.
Det blir najs!
Det händer så mycket med barnen för varje gång vi ses; och sist vi sågs var ju här hemma hos oss just före jul. 1 månad sen ungefär.
Fanken va tiden går fort!

Jag avslutar med att önska er en härlig dag ;-)

Inga kommentarer: