måndag, januari 12, 2009

Härlig magsjuka ?

Magsjuka är aldrig härligt att ha; men den vi drabbats av måste va bland dom bästa!

Vi åkte som sagt till Fjällen redan torsdakväll. KOm dit 22:10 och det var 2 plussgrader ute, och 15 (plussgrader hihi) inne.
Det är så mysigt att packa upp, göra upp eld, sitta i myskläder och tjocksockar och läsa en tidning. Barnen somnade hyfsat fort, tack å lov.

Jag skrev förra måndagen, att Elvin haft sin första 12-timmars natt, utan mat eloch utan att vakna.
Ja, han fortsatte med det, utan "återfall" resten av veckan. Sover som en stock HELA natten! *härligt!*. Ibland somnar han redan klockan 21:00, och ibland vid 24-tiden.
Så NU kan vi faktiskt lägga oss och sova redan klockan tolv, och veta att vi får sova hela natten - det är ju alltid något ;-) Sen om vi gör det, det är en annan femma....haha

Tillbaka till resan...
Kelly fick en släng av magsjuka (?) fredagkväll. Spydde 3 gånger. Sen blev hon frisk.
Ingen annan åkte dit.
Förrän Söndag-natt.
När jag skulle väcka Kevin och köra han på dagis imorse, var sängen alldeles spyig, men gossen låg och sov, så antagligen hade han bara vaknat - spytt - och somnat om.
Men sen har han inte spytt nåt mer.
Sen spydde Elvin en gång idag (alltså rent spya, inte de vanliga barn-kräkningarna) och inget mer.
Det måste vara den konstigaste magsjukan jag varit med om.
Och jag och Micke har inte åkt dit än, men jag ska inte säga för mycket nu.....

Idag har jag jobbat som tusan, medans Micke haft hand om Elvin och Kevin. Kelly är hos mormor så att hon slipper magsjukan igen.
Idag sov barnen 3,5 timmar samtidigt, så då hann han ta ner alla listor i köket och sånt, så att jag kan tapetsera efter middagen.
Tapeterna hade kommit redan i fredags, så det var snabba ryck! (Det tog alltså 2 dagar! från det att jag beställde dom på Teab!)
Så, ikväll blir det att tapetsera hallen och köket - Äntligen!
Golvet kommer nog inte förrän på en vecka till.
IKEA-grejjerna ska komma nästa onsdag stod det (+ 3 dagar)...hhmm...så kanske kanske innan nästa helg....

Nä, nu ska jag äta middag - sen drar nästa projekt igång ;-)
Tjingeling!

Inga kommentarer: