onsdag, januari 07, 2009

Producera som en duracellkanin

Idag, när Kelly och Kevin var på dagis en stund, åkte jag, Micke och Elvin lastbil till Skellefteå för att lämna lastbilen på lagning och hämta hem pappas bil som varit på lagning.
Det är så mysigt att åka lastbil...tror jag skulle kunna somna direkt!
Fick trots det mycket gjort...FÖr en gång skull hann vi till och med planera Elvins dop i lugn och ro (jag menar, vars ska man ta vägen i en lastbil lixom ??haha)!

Innan vi snodde om hem for vi till COOP och handlade hem lite (??) blöjjor - "bara" 9 paket blev det idag.....hä gå nå blöjjor här kan jag lova, trots att vi nu kör stenhårt på att Kelly ska bli blöjjfri....Och gissa vem som pinkar på pottan?? Ja, inte är det då Kelly (hon väljer golvet istället), men KEVIN!! Han har fattat grejjen!! hahaha
Hittade även sånna här gummigrejjer som har dubbar under sig, som man sätter på skorna (jag ska ha dem på springarskorna!), så dom ska jag testa imorron, om jag nu inte väljer att springa på gymmet ??!
Morgondagens springpass är nämligen 8km på 48 minuter. *längtar*
Jag har lite svårt för vilodagar..och i veckan är det vilodag varannan dag...*hua*

Idag har jag och Micke varit på TEAB och beställt nytt köksgolv (ÄNTLIGEN!!! Det var det första vi skulle göra bestämde vi då vi köpte huset 1:a februari 2006.....Ni ser ju!). Vi beställde också nya halltapeter (1 rulle!) och nya kökstapeter (2 rullar!), så på Måndag får vi sätta igång och göra alla påbörjade projekt KLART!! Ska bli skönt....!!
Sen är det bara hallgolvet som ska göras klart: in med värmeslang, gjuta och lägga klinkers. ÅÅÅHH vad jag längtar!
Äntligen ett varmt golv att snubbla in på och somna på när man kommer hem halv-knall (ungefär 1 gång per år !! ) hahaha

Vi väntar fortfarande på att Trätrappor ska komma hit och mäta hur våran nya trapp ska se ut. Den måste in, innan vi börjar byggnationerna där uppe.
Till hösten beräknar vi att börja med golvet där uppe. Det innebär: isolering, lägga in värmeslang i hela övervåningen (160 m2), och sen lägga nytt trägolv.
Det ska bli himla najs med en till våning...vi börjar faktiskt bli lite trångbodda här nere...hhmm.... Kanske man måste sluta producera som en duracellkanin, vad vet jag ?

Elvin har sovit 3 HELA NÄTTER NU på raken!! Han har sovit ca 12-timmars nätter utan mat sedan söndag. Inatt vaknade han inte till en enda gång, och behövde inte ens tutte. Looking goood ;-)
Det är skillnad på att få sova våra 5-6 timmar i rad, mot för att få sova 5-6 timmar och behöva vakna var 3:e timme och ge han mat. Det kallas DJUPSÖMN det vi får börja med nu! ;-) Skulle nog behövas lite skönhetssömn här också, men jag har inte lärt mej hur man gör. Några tips? ;-) (den måste vara långtidsverkande tack...)

Nu ska vi sätta upp spotlights i köket. Måste dra!
Ps. Bilder på decembers alla ombyggnadtioner kommer som småningom. Jag har bara inte orkat lägga in programmet i min nya dator!

Hej svejs

Inga kommentarer: