tisdag, januari 13, 2009

Klant

Började tapetsera köket 21:30 igårkväll.
Ibland undrar jag hur jag tänkt.
Jag menar..
Att tapetsera ett helt kök på 2 rullar....hmm.... Jag kom fram till att jag MISSAT att mäta en av väggarna som skulle tapetseras !! hahaha
Klantigt!
"-Var är Klant?"
"-Häääär mamma!!"

Det fattas däremot inte så mycket, ungefär 1,5 våder till den "glömda" väggen och sen kanske det går totalt 1 våd till "spill"-ytor.
Men jag hann "nästan" hela köket innan nästa klant-grejj trädde fram; För lite tapetklister!! Våra väggar verkade gilla klistret, för det gick en liten burk till inte ens 2 rullar !!! *crap*
Var tvungen att köpa nytt idag. Och beställa fler rullar ;-)
Vi kom fram till att det fattas 1 rulle i hallen också, då vi ändrat oss angående vilka väggar vi skulle tapetsera resp. sätta stockpanel på.
Så nu är det bara att vänta på ytterligare 2 rullar :-)

Ikväll ska jag först till gymmet och springa 6km, sen tänkte jag tapetsera hallen. Iallafall börja. Tills tapetklistret tar slut igen, antar jag ;-)

Tapetsering är inget man vill dra ut på.
Det blir så jäkla rörigt överallt! Speciellt när vi "Håller på" i olika rum.

Nä, dax att lägga barna, åka till gymmet och sen börja arbeta med hallen ;-)

Ciao!

1 kommentar:

Gardaludde sa...

Hej! Det händer säkert den bäste! Vore kul att få se några bilder dock!

Kram från gammostra