fredag, januari 16, 2009

Pyssel-Micke

Har just ätit den smaskiga GI-pajjen som jag skrivit om i Träningsplupp.. *ahhhh*
Den blev krövligt god!

Ikväll ska jag och Micke se en film istället för att jobba...Det är ju ändå fredag ;-) vi får väl se; antagligen blir det ändå städning efter en dag med full rulle (jag är ledig fredagar med barnen, så då KAN det bli rörigt här hemma!), och kanske sätta upp några kontakter i köket och förbereda för tapetsering i köket och hallen.
Sen äre God Natt, för imorron är jag själv hela dagen igen med busbarnen!
Micke har firmafest i Skellefteå hela dagen/natten.

Men bara för att jag är själv hemma behöver det inte betyda "fritt fram".
Tänk på att jag har svart bälte i karate.
Jag har sytt det själv, men ÄNDÅ!
(Det borde egentligen räknas för jag har karatat alla mina syskon och kusiner när jag växte upp!) Varför tror ni kusin Adam håller på att utbilda sig till POLIS ??? hahaha Han kom hem över jul och körde alla sina polisgrepp på mej, Snacka om NÖJD kille!! :-D Han sa att varför han gick polisutbildningen berodde på att jag gav han stryk då vi var små....Vaaa?? JAG ??? Nähääää....?? he he he

Okej, vi var inte ALLTID bråkiga med varann, men kanske...oftast?? haha
NÄr vi var vänner tävlade vi om vem som kunde gömma små leksaksbilar i fläsket (ja, vi var runda och goa båda två!!hihi) och den som gömde flest bilar utan att dom syntes VANN! Vi tjobbade alltså in dem i fettet och hängde över lite fett så att dom inte skulle synas. Moster Maritha fick va domare.
Det var en tuff kamp kan jag lova ;-)
Bara så ni vet; vi leker inte den leken längre. Slutade faktiskt för några år sen :-)

Han är en riktig grimase-apa när kameran kommer fram, så att få en normal bild av Adam hör inte till vanligheterna.
Här är en bild där han faktist ser mer normal ut än vad han kanske är ?? hahaha
(Sorry Adam *fliiin*)


Nog om feg-kusse (som måste gå polis-utbildning för att klara av karate-Plupp).

Våran familj ska växa ännu mer.
Kan inte berätta vem det är än, men det kommer :-)
Kul blir det då iallafall!! *längtar*
OBS! Det är INTE JAG!

Ikväll har jag och MICKE (!!) planerat inför Elvins dop, gjort inbjudningskort och skrivit alla adresser på kuverten. Inte vanligt att Micke sätter sig ner och klipper och klistrar en kväll :-) men så fick jag ju skratta en hel del åxå!! hahaha Fick klåån ont i magen... Man kan väl säga att Micke ska hålla sig till att bygga och koppla lysen i framtiden ;-) Så ni som får inbjudningskort som ser ut att komma från dagis, kan ju ana att det är gjort av Micke! he he Men det var ändå snällt att han FÖRSÖKTE iallafall ;-)
Det blir totalt 78 stycken som är bjudna. 50 vuxna och 28 barn. *jihaa*
Det blir najs*

Nä, dax för liggläge och nöta på sofftyget framför HELL BOY.
Go natt!

Inga kommentarer: