fredag, juli 20, 2007

Två klubbade sälar


Jaaa....eftersom jag är SÅÅÅÅ rättvis, så måste jag ju lägga ut bilder på mej själv me´..... SUCK!
Den första bilden gick jag i 1:an och på den andra bilden var jag betyyydligt yngre - och som ni ser: en heeelt vanlig bild av Partyplupp: något gott i munnen!! *ss* Bakar negerbollar för fullt, men det ser ut som att negerbollarna som görs, knappt hinner landa på tallriken - näe, här lägger vi dem i munnen DIREKT!! Smidigt!
*
*
Igår hade jag en hektisk dag..
Ska inte räkna upp det vanliga dags-kaoset, som jag kallar det, nae...det här handlar om EFTER 16:00. Lagade två olika middagar, Micke tycker inte om sesamstekt lax, så han och Kelly fick köttbullar och fullkorns Penne, medans jag fick Lax och wok-grönt! Ska redan nu tillägga att jag tog min andra "shot" av Chi-San vid middagstid.
Jiiihaaaa...DURACELL!!!
Började tokstäda hela huset (tänk på att det brukar ALDRIG hända, typ Kelly brukar springa efter och SKRATTA för hon är inte VAN att se MAMMA städa!!! Och tänk åxå på att huset är 160 kvm!!....*sssss*) ; dammsugade, skurade, dammtorkade, hämta ner en matta från vindan och bar upp en annan, städade i skåpet under diskhon, städade i skafferiet och städskåpet (måste man städa ett städskåp ???), rensade några till kökslådor, flyttade runt lite grejjer, tog bort lite grejjer och hedde (svenska ??) ner det till källaren, fick 3 förvaringshyllor inburna, skruva ihop dem nere i källarn, började organisera lite där nere, rensa Kellys flick-kläder (jag tror inte Kevin vill ha rosa klänningar...??) och "lagra" där nere, vek tvätt, tvätta, torktumla, flyttade 2 skåp i köket, kyl/frysen fick hedersplatsen bredvid spisen, städade Kellys rum, städade kontoret och en massa pappers-tjafs!, klippte en hår-slinga och tejpa in i Kellys pärm, badade med Kelly och Kevin innan Kelly´s sovtajm medans Micke skruva ihop lådorna och dörrarna till toa-inredningen och satte dit toastolen!! *puh*
Skruva ihop en ny, fast jääävligt gammal spjälsäng, och ställde den bredvid våran säng.
Satt inte EN ENDA sekund från middag till läggdags - ja, förutom i badet då, men där är det lite svårt att springa omkring, speciellt med min storlek hihihihihi.!
Allt som allt fick vi ihop 3 sopsäckar med skrot!
3 stycken!!
*
Fatta vad skrot man har hemma! Som man knappt vet om att man har! Och det man vet om, sparar man för att man TROR att man kan komma att behöva det NÅN DAG! "Det kan va bra å ha" tror jag vårat motto är!! Ska genast ändra på det......
Hur som helst - vi var uppe till 24:00 å städa, gav Kevin mat och somna som klubbade sälar (vi har ju ungefär samma kroppsform, så det lät ju som en bra gämförelse....!!!?? ??)
*
Kelly sov från 20:00 - 10:30 !! Igår sov hon till 11:00. Så himla najs!
Kevin sov från 1:00 - matdags 5:00 - somna om till 11:30.
Trött var jag då ändå imorse!
TUR att jag har Chi-San!! Utan den vette faan..... Skulle nog somna stående!
Micke sa till mej fleera gånger i kvällst att jag skulle lugna ner mej och sätta mej ner en stund! Näe, sa jag, då SOMNAR jag!!! Hä ä ba å gå på men´s man orka! Gasa tills hä rasa!
*
Idag fortsätter städningen....nae, inte hann jag klart inte!
Sängen ska renbäddas, vädras, bort med extra-spjälsängen och vagnen (Där kevin SKULLE ha sovit sen han föddes- men mamma och pappa ville hellre sova me Kev i sängen *mysigt*), det ska tvättas, torktumlas, tvätten nere ska vikas, barn-klea ska in i garderoben (här gäller det att hålla ordning mellan kläderna...en har storlek 62 och en har ca 86)...m.m.
*
På tal om mer jobb...
På vår uppfart ligger vårat virke till huset. Färgen är inhandlad och penslarna ligger och väntar på att få användas. Så nu är det bara för oss att samla mod och börja grunda, låta torka 1 dugn, och toppmåla ett varv - och sen, SPIKA UPP rapplet!!
tjoohooo va kul!
*
Nu kom Micke hem, så nu börjar ÄVENTYRET !!!
ÄNTLIGEN STÄDNING !!! *Suck*

1 kommentar:

Cajjkan sa...

Herregu! Man blir ju slut bara av att läsa den texten..! :) Nä, fredag å en helg av att göra ingenting framför sig... Det kallar jag nice! :)