onsdag, juli 25, 2007

Myran och Elefanten

"Det var en gång en myra och en elefant. Dom gick bredvid varann i öken.
Dom gick och dom gick. Dom gick och dom gick.
Tillslut fråga elefanten med sin höga grova röst: varför är du så liten?
Myran svarade med ynklig röst som knappt hördes: Jag har varit sjuk!"

Jaa...då har man åkt på förkylning. Hela familjen.
Vi är ett gäng snorungar just nu.
Man blir så himla slö och trött. Orkar knappt...stiga upp! Fast det är ju inget ovanligt egentligen..
Mest synd om barna... Kelly, framför allt, blir så hängig och tjörmig. Hon har lite feber också. Sen så går hon med ett finger i munnen, så jag tror det är fler tänder på väg!
Micke fick komma hem från jobbet efter lunch..... kände mej helt överkörd!
Kevin vakna 8, och sen dess har han ätit varannan timme. Kelly vakna 10:00 trött och slut och döhungrig! Skulle ge hon yoghurt,banan och korv till frukost, samtidigt som Kevin skulle äta och rapas. Ja, där satt jag, halvnaken i köket och kände mej bara....förjävlig!
Tur att gubben kom hem och tog över, så fick jag vila vidare en stund!
Nu är det bara 1 dag kvar, så har han semester! Ska bli sååååå skönt!
Fast inge roligt att börja semestern me att ligga sjuk! (jo han ä åxå förkyld...)
*
Har sett bilderna från Antons födelse.
Oj, vad man som "längtar" tillbaka. Vilken känsla!
Tänk er att ha gått och väntat på "vem" som bor i magen i 9 månader.....och snaaart ska man få veta. Snacka om att tiden går sakta då!
Och tänk er sen då man ser varann för första gången. En obeskrivlig lycka!
Äntligen! Ens eget barn! Underbart!
*
Igår kväll kände vi oss inte helt friska, och dessutom hade jag ju bara sovit 1 timme på hela dygnen, så jag var väl lagomt snurrig, och jäääätte-rolig (tyckte nog bara jag!!) hahahahahaha
Jag fråga; ska vi rent gå å lägga oss ??
Micke: Nä....nu möblerar vi om kontoret!
Hux flux var allt nere från den gigantiska IEA-hyllan, allt var en enda röra på golvet (och jag har inte LITE grejjer på kontoret...suck!) Mitt i allt sa jag: Men va håll vi på me ??? Jag är trööööött!!
Flyttade om allt i hela rummet, byggde om "skrivbordet" till en hel vägg + en kort vägg med bänkskivor, så nu ryms vi....ännu mer!
Vi blev "klara" (städning och sånt kvar) just före 24-tiden...och då va jag meeeega-trött!
Som tur var tog Micke "nattskiftet" me barna, så jag fick sova denna natt!
*
Nu ska jag gå å göra nå mat, sen bli´re nog å sova en stund till....
*
Hoppas att allt är bra me er allihopern !!
ps. skänker alldeles jättemånga styrkekramar till en kär vän idag. Var stark.

Inga kommentarer: