måndag, juli 02, 2007

Kevin-älsklingen !!

3 dagar gammal, å äntligen hemma!
Vi sitter i fåtöljen å myser!



Storasyster Kelly är på BB å hälsar på!

Ingen fick röra Kevin, det var Kellys lillebror!

Hon pussade och kramade lillebror hela tiden!

Kevin myser hos moster Cindy på BB, dagen efter förlossningen.



Kevin 3 dagar gammal hemma i vagnen.




Kevin är jättesnäll - sover och äter mest hela tiden!
Vill ha tisse ungefär var 3-4:e timme, och mellan det sover han som en stock!
Var på efterkoll på BB- hemvård i lördags.
Lillgrabben hade gått ner till 4770 gram, så det var inte så mycket
med tanke på ungsprungsvikten.
Vi hade tid 9:30 på BB. Barnläkaren visste inte ens att hon skulle komma den
dagen, så vi fick komma in först 12:00.
Tro du man va less å vänta?
*
När dom skulle ta blodprov på grabben, fick dom inte ut nåt blod.
De tog flera sprutor i armarna, händerna - på både vänster och höger,
men blodet kom ut först då de tog ut sprutan.
Sen fick hon ta en sån där "klick" grej (!!) som gör hål i huden så att blodet ska
komma ut (som man tar i fingret hos barnmorskan) på
fötterna.
Jag klarade inte att se på - det var HEMSKT!
i 1 timme prova hon få ut blod till det där jäkla testet...
Han skrek hela tiden, fick i sej nästan en burk med sockerlösning.
Efter ca 10 stick i foten hade hon blod så det räckte..
Mammahjärtat blödde...
*
*
*
Så till Partyplupp...
Fick mjölkstockning lördagnatt, och har sedan dess legat i 39.2 graders feber,
och fått några svimningsattacker under gårdagen.
Sprängfyllda tuttar med blod- och varsår på bröstvårtorna. AJ!
Det måste vara min hudsjukdom som spökar.
Jag har EDS (Ehlers Danlos Syndrom), vilket är en hudsjukdom bland annat..
Man har extra tunn och skör hud, vilket visar sig på bröstvårtorna nu när han suger.
Inte så nice!
*
*
Nä, nu ska jag gå å duscha, sitter och toksvettas !!
*
*
*
Ha´de så bra!
*
*
*
PS! Tack alla vänner och bekanta som skrivit lyckönskningar
på min sida på familjeliv.se, och
på min mobil. Jag har rent int hunnit tacka alla, så
jag får tacka via bloggen !!! D.S!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart underbart underbart...om man bortser från mjölkstockningen förstås :-)

Guuud vad jag längtar efter vårt lilla knyta

P@rtyplupp sa...

Hihihi tackar ;-)

Jomen SNAAAART äre eran tur ! :-)
Tiden går tokfort juh !!

Passa på att njuta av Moa nu, för sen bli´re lite mindre tid me storasyster... Känns lite hemskt!