lördag, juli 28, 2007

Schwajnigt trött...

Ihelgen äre PDOL.
Patrik Larsson från Mammas nya kille är där och snackar Pitä-målä!! Skulle va himla kul att lyssna på faktiskt! Hörde han jämt på radio..."klart å betalt!". Så schwajnigt rolig en kille....
Vi kanske åker dit och badar på Äventyrsbadet. Mamma och Pappa och Cindy är där och campar med husvagnen i helgen. Vi får väl se vad som faller oss in! Du vet, hä MÅSTE ju vara impulsivt! Här gäller snabba vändningar och rappa beslut - inga tråkiga planeringar!! hihihih
*
På tal om schwajnigt....så är jag schwajnigt trött idag.
Somnade inte förrän 5:00. Ligger vaken och tänker på allt som måste bli gjort i sommar. Jag tror det kallas...inre stress!! Eller yttre åxå för den delen....
Jag ligger också och hostar, har feber till och från, snorig.....ja...det är ju för HEMSKT!! ha ha
Inte bra.
Barnen vaknade 10, .........så 5 timmar sömn...yeah !!
Snart är man kiiiingen på att sköta barnen, typ i sömn! Ha ha!
Med risk för att låta tjatig - men hade jag inte haft min Chi-san...shit pommfritt! Det är bara påsarna under ögona som avslöjar min trötthet!!! hihih
Ha ha ha kom att tänka på....
Micke satt i soffan och mata Kevin en kväll i veckan. Han va toktrött och la bak huvve mot soffan. Han sa: Bea, hämta gurkor så jag kan lägga under ögona. hahaha jag sa: HELA GURKOR?? Va ha du för jääättepåsar ???? hahahahahaha...ööhhh...ja...det VAR jättekul!
*
Läste en tidnings-blogg om en kvinna som just köpt ett torp, dit dom flyttat med sin lilla dotter. När vännerna kom dit sa dom bla: Å så fint ni kommer få det! Tänk då ni bytt tapeter! Så himla mysigt! (Ska tillägga att stället såg ut som ett ruckel inomhus, fläckvis med tapeter, skkåpluckor som såg ut som fuse-dörrar osv.) Vännerna frågade: Vad ska ni göra med skåpluckorna då?
kvinnan, som skrev bloggen, svarade: Öppna och stänga såklart!
Hm! Så det så!
Hon hade faktiskt en intressant teori: varför byta ut ett funktionsdugligt kök mot ett annat funktionsdugligt kök? Kasta pengarna på minnen med familjen istället, som tex RESA!
Och ja...det är väl iofs sant! Man minns ju resorna, inte köken!
....men.... DET ÄR JU KUL ATT FÖRNYA !!!!!
*
Igår var vi i Mickes pappas sommarstuga vid Kvammarn. Åt middag. Micke åkte vattenskidor och gummiring. *hua* så kaaaalllt! *bbbrrr* Jag höll mej i solen. Det ska STEKA! ;-)
Pratade med Mickes kusin, och min gamla skolkamrat (det lät GAMMALT!!) Josse. Hon åker till Afrika igen den 15:e augusti för att "arbeta" med gatubarnen. Vilket fantastiskt jobb. Krävande på alla plan, men säkert upplyftande och meningsfullt! Kommer att länka till deras blogg om deras arbete "där nere" senare....Ska bara fixa adressen först!
*
Berättade för "släkten" att jag å Micke är så schwajnigt impulsiva! Speciellt då det gäller att göra om i huset. Det är lixom ingen som stoppar oss! (Förutom BANKEN då!!!) Endel brukar ha en partner som "stoppar" och stretar emot...näää...vi kör bara på! Tur att banken har kvar förståndet! he he
*
Den 25:e Augusti ska jag på en utbildning i stockholm. Det är en GI-Coach utbildning.
Då jag gått den har jag "licens to coach" i min egen hometown..... Ska bli himla spännande. Jag blir GI Coach för dem som vill gå ner i vikt, äta rätt, äta för att bli piggare, för diabetiker osv.
Vi ska bo hos Mickes kompis Fredrik Steinwall, och kursen är under Mickes sista semester vecka. Dessutom firar vi 9 år tillsammans på tisdagen efter den helgen, så det blir väl att fira där......
Ska nog hinna gå en schwäng på "shtaaaan" åxå!
Vi har tänkt köra bil ner, och heeeela ong-högen ska me !! ;-)
(visst kan 2 stycken vara en HÖG??)
Det blir väl som en liten semester....för mej iallafall, då jag är på utbildningen!!! hihihih
*
NÄ, nu ska jag ta och stöka bort litegrann....sen kanske vi drar iväg till Pitä ???
vem vet ?? Hä vet vi int förrän vi redan är på väg...typ !!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

WOW !! GI coach =) Då måste du tag tag i nåt här i norsjö...jag kommer lätt att komma och lyssna på dig.

P@rtyplupp sa...

Låter Perfa !!! :-)
Det blir definitivt nåt i Norsjö, kanske Malå och Skellefteå åxå!!