måndag, juli 30, 2007

Om jag inte mår bra - så finns det iallafall andra som gör det!

Sista dagen i denna månad...och det känns nästan som att sommaren är över!
Suck! Sämsta sommaren på lääänge. Men ändå rätt så skönt när man har en liten knodd, som inte precis diggar att pressa i solen!! Kelly-banan däremot äääälskar att springa omkring och jiddra på gården, hoppa i plurret och jaga vovvarna runt huset! Och jag....JAG!!!! Jag vill ju soooola!! Bli brun!...suck....Tur det blir en Thailand-resa nästa vår...då får man inhämta lite brunfärg ;-)
*
På tal om färg, måste jag ju berömma Frida för hennes "hjälp för sånna som jag"- på sin blogg. Så kul att sitta och "färglägga" !!!!
*
Nu har min rally-kanin (Micke) kapat virket och börjat grunda, så det räcker till halva huset (det under midjan), och nu kan det börja topp-målas. Han blev klar 4:00 inatt....Ska bli intressant att se färgen i det stora hela. Ja...jag SKA sätta in bilder på huset, men först ska det nya upp.
Då får ni en FÖRE bild och en EFTER bild. Före-bilden är det hemskaste ni nånsin sett...NÅNSIN!! Ever, ever, ever !! Bäst Före- datumet gick ut för läääääng sen! Det målades nog sist då skolan byggdes...och det var 1932. Så..."lacken" är inte den bästa! Så schwajnigt fuuuult! Tur att Duracell-Micke är snabb och arbetsglad!!
*
Rekord!! 80 stycken läste min blogg igår... *wiihhooo*
NU förstår jag varför ALLA skrattar åt mej på byn... *fliiin* hhahaha..nädå...
*
Imorse (12:00) for jag på en morronpromenad, med ett liiiitet inslag av jogg-steg?? Eller vad man kan kalla det? (Det gjorde då ont i gäddhänget då jag studsa sådär!!) Regnet öste ner, och jag kände mej så...GLAD! Så PIGG! Så ENERGISKT! Så hiiiimlarns duktig! hahahaha Gick 1 timme 10 minuter. Kom hem som en dränkt katt. Fast lite tjockare. Och lite mindre smidig.
Gick 6 km, och var schwajnigt slut i kroppen; snacka om att jag blev lämmän DIREKT! ha ha!
Ungefär som igår, efter cykelturen: Fick seeeenadrag i alla TÅR i typ..ja..20 minuter. Kunde inte RÖRA mej! Hahaha Då ser man hur vältränad man är! Tragiskt. Min kondis suger!
*
Har varit på vägning och mätning med Kevin idag. Ja..han verkar då äta å må gott! Växer så det knakar!
Jag och Micke äter åxå å mår gott...men vi växer bara på bredden...ORKA!!!
Det får en att må....typ....skabbigt!
Men då får man tänka: Om jag inte mår bra - så finns det iallafall andra som gör det! ;-) *fliiin*
Nä nu ska jag å hyra en film...när det regnar MÅSTE man se en film mitt på dagen!
Det är den bästa traditionen som finns. Ever!
.
Hej svejs!
*
UPPDATERING:
Fördelar med att ha små barn
Du slipper bli uppraggad när du släpar på ett par snoriga, vrålande ungar.
Du lär dig genomskåda tv-reklamen: Barn kissar inte blått!
Du kan prata hur barnsligt du vill.
Det finns alltid en ursäkt att tacka nej till fester som verkar tråkiga.
Du lär dig omprioritera: Åtta timmars oavbruten sömn kan vara mer åtråvärd än trettio minuters älskog.
Du lär dig göra många saker samtidigt.
Du känner dig aldrig onyttig.
Det finns alltid bra ursäkter för att låta bli att städa.
Små barn ränner aldrig ute på nätterna.
Kånkandet är en bra anledning till att tvinga din partner ge dig ryggmassage.
Du lär dig vikten av att storhandla.
Du lär dig tänja på varje krona.
Ullared får en ny dimension.
Ständig sömnbrist gör att du aldrig behöver tänka klart.
Du lär dig älska på fem minuter blankt.

Inga kommentarer: