fredag, juli 27, 2007

Nya visioner.....

Saker jag brinner för:
*Att ständigt hitta på nya projekt!!
*Att dom nya projekten måste finansieras av banken!
*Att få det gjort så fort som möjligt (jag ser på - Micke jobbar!) hihih
*
Nämen seriöst...vi är helt sanslösa, jag och min käre sambo!
Vi är inte ens klar med toan än (fattas bara att vattnet ska kopplas in egentligen),
har inte ens börjat kapa virket till rätt längd, grundmålat det osv...
Men ÄNDÅ ska vi hitta på NYA PROJEKT HEEEEELA TIDEN!
*
Nu senast har vi attackerat köket.
Hmmm....först var det ett litet projekt, som att flytta runt lite skåp å sånt..
Nu är det: Nytt golv, nya skåpluckor på överskåpen,
nya stommar(med skjutlådor) +luckor till underskåpen, nytt kakel,
flytta spisen till hörnet, kyl/frysen till andra ändan av köket, diskbänken ska flyttas till under fönstret, in med en köks-ö...och ja.....tror ni listan REDAN är slut ??
Nej nej nej... Det här verkar bli ett livstidsobjekt.
Men så roliga som vi är, vill vi ha klart det NU!
Med detsamma!
Sååå.....igår kväll satt jag heeela kvälln framför IKEA´s hemsida, ladda
hem köksplanner, och planerade vårat kök.
Så himla kul det är att planera, flytta runt, sätta in skåp, fantisera, drömma sig bort.....
OOpppss....det blev nog dyrare än vi trodde.
Det kanske får vänta ett tag.....
Till i vinter iallafall. Vi ska ju ha nåt att göra i vinter åxå - blev våran ursäkt!
För först måste vi ju fråga banken om lov - nej jag menar om lån !! ;-)
*
Micke har sin första semesterdag IDAG!! *jiiihaaa*
Så Partyplupp fick sova till 11:30 idag...helskönt!
Jag skulle just rullas in för operation - då Micke väckte mej! Typiskt!
Jag skulle gärna vilja genomgå den där skönhetsoperationen......*suck*
*
Idag är vi bortbjudna på middag hos Mickes pappa och Ulla vid sommarstugan i Kvammarn.
Ulla lagar världens goaste mat.... typiskt! Jag som bara äter kött, sallad och FETT!!!
Mickes kusiner från Stockholm är uppe i deras sommarstuga, som ligger alldeles bredvid Tobbe och Ullas stuga, så då får vi träffa dem med!
Och Mickes ena kusin, Emilia, har en nyfödd liten Wilma med sig åxå!
*
Nu måste vi dra igång arbetet vi har på gården....suck!
Jag pratar om virkeshögarna som bara....ligger där....och hånflinar åt oss!!
Vi har nog det vi gör...ett tag!
Hoppas bara att vi hinner göra det klart, innan vi har rivit ner hela köksinredningen,
och vi står där med ÄNNU ett projekt att slutföra!
Min fråga till mej själv: När ska vi hinna göra hallen klar då???
Ny hall-utbyggnad, golvvärme och klinkersgolv, ny dörr.....
Det ska hinnas efter ytterväggarna är gjorda, balkongdörrarna är insatta, det nya taket är ditlagt....
Och sen då? Ja...då ska det in en trapp, för då börjar vi med övervåningen!!
Fast det beror ju på det där jävla köket....hur länge kan köket vänta??
Antagligen inte länge....

Inga kommentarer: