måndag, augusti 10, 2009

Barnen på dagis

I veckan börjar barnen på dagis 2 dagar i veckan; 15 timmar totalt.
Och det känns så jäkla bra!

Tidigare hade vi 3 dagar i veckan, men det resulterade bara i en massa stress hit och dit, och egentligen ingen kvalitetstid med någon av barnen, någon av dagarna :(
Nu är det bytt till 2 dagar i veckan, och jag känner redan lugnet ;0)
Och dessutom blev både barnen och Micke glada då det nu blev Micke som hämtade dom efter jobbet dessa två dagar :)
Ja, det ligger en hel del bakom varför det inte funkar med 3 dagar i veckan, men hur som helst; Bonusen är att:

Jag får 2 hela dagar med Elvin för mej själv (måndag och onsdag).
Och sen får jag 2 hela dagar med alla 3 för mej själv (tisdag och torsdag).
När Elvin sover på dagen har jag K+K för mej själv dessa dagar.
Och sen får vi 3 dagar med hela familjen hemma tillsammans (fredag till söndag).
Micke är ledig alla fredagar detta år, och det är verkligen skönt!
Vi får helg redan torsdagkväll ;-)
Jag får mer tid till lugn och ro med barnen, mer tid till mindre stress (!?) och det känns som att jag hinner göra annat än att "klä barnen-skjutsa på dagis-hem å mata Elvin och lägga i säng han - väcka Elvin och hämta barnen på dagis-och stressa fram en middag!"
Nu kommer Micke hem med barnen, och då är maten redan klar, och ingenting behöver stressas fram :-)

DET KÄNNS TOPPEN!
Åh vad glad jag blev när vi fick ändra =)

Inga kommentarer: