fredag, augusti 28, 2009

Filmkamera måste inköpas!


Just nu sitter vi och velar om vilken filmkamera vi ska köpa.
Det kommer att bli den här typen: Sanyo Xacti.
Vi har haft en tidigare, och den funkade JÄTTEBRA, tills..."nån" glömde bort att man inte fick BADA med den i badtunnan på en fest *gggrrr* ha ha
Den här filmkameran är så liten och lätt, och man rymmer den lätt i jack-fickan, och då blir det också så att man använder den =)

Jag har lite ångest över att jag inte filmat Elvins bäbistid något....
På Kelly har jag typ tusentals filmer, och på Kevin hann jag som sagt inte filma så många månader.... :-P
Jag bränner ut alla filmer och foton till barnen, på var sin cd-skiva, och sparar i deras Bäbis-pärmar.
Nu har jag också införskaffat en sån här "Kartong"-låda som man kan köpa på bla Ica Maxi, Åhlens mm... Den är vit och man sätte enkelt ihop den med tryck-knappar (ni har säkert sett dem...).
Var sitt barn har fått var sin låda.
Dit lägger jag deras minnes-saker; sånt dom gjort på dagis eller hemma, halsband, figurer, teckningar, kanske snutte skulle kunna hamna där en dag (om den inte hinner bli utnött vill säga ha ha), och sånna saker....
DÅ är det som enkelt att spara allt, till varje barn. Annars ligger det bara och skräpar i nån hylla och sen kastas det bort.....
Kan ju vara roligt för dem att titta i lådan när de blir äldre; se vad dom gjort från det att dom var riktigt små =)

Nä, nu ska vi vela vidare...

Inga kommentarer: