tisdag, augusti 11, 2009

Lyckat!

Den första "tränings-dagen" gick skitbra =)

Kelly sovde hela natten utan att pinka ner sig.
Hon steg upp 8:00, satte sig på pottan, hällde bort det och tvättade händerna.
Sen kom hon in till jag och Kevin (som sov i min säng) och var supernöjd!
Nu skulle hon ju få 2 (!!!) klistermärken!! *määääktigt* :-)

Kevin´s potträning har åxå gått hyfsat!
Han har gått nakenfis hela dagen, och propellen har lyckats hitta rätt alla gånger utom 1 !
Han har sprungit dit flera av gångerna, helt själv, och kissat i pottan.
Sen hör jag hur han kastar ut hela toarullen för att få i lite papper och trycka ner i pottan.... Ja, han tror nämligen att man ska torka upp kisset från pottan... Sen häller han hela kiss-pappers-högen i toastolen och försöker spola. ha ha ha
Den gången han pissade på golvet, kan jag egentligen inte klandra honom. Han hade nämligen på sig sina kallingar, och då kändes det väl som att ha på sig blöjjan, så han släppte bara iväg det. Men medans det rann, sprang han mot toan och ropade: kiiisch!
Så då fick han springa naken igen, och det gick bättre efter det ;-)

Tutt-träningen har gått över förväntan.
Ingen har haft tutte, förutom då vi hade lunch-vila och lyssnade på sagobok; Lady & Lufsen.
Vi är med i Disneyklubben, och får 1 bok + tillhörande "talbok" 1 gång i månaden. Det följer alltid med något pyssel också. Ibland målar-set, en barnklocka, en ryggsäck, och förra gången en bärbar cd-"freestyle", och sånna grejjer. Det är jättefina böcker, och smidigt då cd:n följer med, så får dom lyssna på kvällen i lugn och ro.

Som sagt; dagen har varit full rulle hela tiden; åsså detta eviga tjat: Ska jag följa dej till pottan Kevin ??? :-) ungefär varje kvart.
Att alla 3 vovvar har varit inne, har inte gjort saken bättre..... De ska ut, de ska in, de ska äta, de ska dricka (jag måste komma ihåg att hela tiden ställa ner vattnet åt dem, och sen ta upp det igen, för annars gör Elvin sånna här fina pölar på golvet av skålarna...och det brukar bli en härlig blandning med vatten, hundfoder och matrester, hhmm...)...och ja...vardags-grejjer; såsom syskonbråk, laga mat, äta mat, syskonbråk, trött-tjörm, slå-sig-griiin, och så vidare.... (jag orkar inte ens ta hela historien, och jag tror nog att ni trivs bättre utan den ;-)

Tråkigt nog har det regnat mest hela dagen, så det har inte gått vara ute heller :(
Kollade på nätet när simhallen skulle öppna, för att få veta att detta är 2:a veckan som det är öppet!! ggrr!!! Hade jag vetat det hade jag åkt dit i dag med alla 3!
Men, det får bli på torsdag istället =)
Det är öppet måndag, tisdag och torsdag 11-15:00 i veckan. Nästa vecka börjar ordinarie öppettider....

Imorron måste vi till staan å inhandla lite grejjer....
Det brukar bli en hel lista, (som man fyller på lite då och då), som man måste inhandla när man väl åker dit =)

Nu har jag lagt Elvin för natten. Micke kommer snart hem med busunge 1 och 2, så jag hinner ta disken innan dess =)
Hej svejs!

Inga kommentarer: