måndag, augusti 03, 2009

Ordning & Reda

Idag är det operation "Ordning & Reda".

Efter att ha cyklat med ungarna till dagis, som startade om idag efter sommarlovet, så får jag så djuriskt med energi att jag måste göra en massa-massa-massa!!!
Man kan kalla mej Damp-Plupp. Om man vill.
Ordning & Reda är rena hälso-trippen för mej :-)
När allt kommer iordning, allt är sorterat, tvättat och ställt där det ska vara, då känns det så jäkla skönt i själen och pedant-hjärnan att det är inte klokt =)
(Det händer dock inte så ofta, så jag får passa på att njuta sen...)

Energin använde jag till:

Tvättat. Och tvättar för fullt.
Tränat hundarna. (Sitt.... Inte Motionerat!)
Sorterat kläder. För fullt. Med kläder alltså =)
Har beställt massor av nya sockar (ungefär 50 par) till barnen, så nu har jag märkt hälften med sånna där Filuren-lappar som man stryker på, med namn och nummer. (Alltså telefonnummer; inte nummer på barna..hihi)
Har packat ihop en Dagis-påse som ska dit i afton; stövlar, regnkläder, vantar, mössor, byxor, trosor, var sin kudde, t-shirts mm.
Gjort en 2-veckors Middags-meny för hela familjen, så när jag hämtat ungarna från dagis ska vi å veckohandla =)
Måste köpa galgar; Har flyttat ner min gamla garderob (jag tog den nya som SKULLE stå i hallen; med spegelskjutdörrar he he) så dit ska vi hänga in jackor, täckisar, barnas overaller osv.
I min NYA ;-) garderob måste jag sortera in alla kläder, och rensa bort lite gamla...så man kan köpa nya ;0)

Ja, nu är klockan 13:00 och om en timme ska jag hämta barnen å handla.
Fram tills dess lär jag kuta som en galen-damp-plupp och försöka hinna göra allt klart =)

Hej svejs!

Inga kommentarer: