onsdag, augusti 12, 2009

wihoo

Nu är det 3:e natten Kelly sover utan blöjja.
De två första gick galant ! Inte en droppe på hela natten!
Jag betraktar henne numer för HELT blöjjfri =)
*wiihhooooo*

Åkej...det kanske är att ta i, med bara 2 klarade nätter hittills (och förhoppningsvis inatt), men vaddå; hon vet vad hon ska göra - och hon vill verkligen lyckas!
Att få 2 klistermärken efter en natt utan att pinka ner sig, är för henne det mest fantastiska =) Och ja, känslan (lyckan) över att verkligen ha klarat det också då förståss! =)
Skulle det råka hända något någon natt, så är det helt okej - en olycka!
Förr var "olyckan" (om vi vänder på det) att blöjjan var torr en natt, eftersom hon alltid hade full pink-blöjja...
Nu är hon utan blöjja och sover "torrt", så olyckan blir en "blöt-blöjja".
Oj, nu vart det invecklat....hihi
Man kan väl tro att jag är i kiss-å-bajs-åldern, som jag pratar på om blöjjor hit och dit =)

Nu är det "Bara" Kevin som återstår att få torr. Ja. Tills det är Elvins tur då =) ha ha
Men så långt fram orkar jag inte tänka. Vi tar ett barn i taget =)
Tänk ändå, vad skönt det skulle vara, om vi fick Kevin torr innan Jul.
Två barn mindre att byta blöjja på (och KÖPA blöjjor åt för den delen....). haha
Men jag tror det går lättare för barn nummer 2 att bli torr; han ser ju hur storasyster gör - och det blir mer naturligt!
Kelly har ju varit jätterädd för pottan och toan ändå tills hon började se hur stor-barnen gjorde på dagis.... TÄnk vilka bra förebilder =)

På tal om bananer...
Imorron ska jag ta med mej barnen till simhallen för första gången sen april/maj ??!!
Tyvärr så öppnar dom först 11:00, (mitt i lunchtid och efter det sovtid!), så jag får förbereda mej på 3 hunger-trötta barn i omklädningsrummet......*gaaah*
Ni som vill slippa höra på det - kom inte dit just då ;-) ha ha

Näni, nu ska jag sätta mej och jobba lite med företaget. Det är en del som måste skrivas, och det ska vara klart innan fredag =)
Mer får ni veta sen...
Kanske.
*mohahaha*

Go natt på er!
Ps. Mitt mål med att lägga mej före 24:00 går hyfsat bra ändå.....NOT!!!

Inga kommentarer: