måndag, augusti 10, 2009

Tuppjuck

Idag har jag varit inne och städat hela dagen.
Snacka om att det behövdes.

Lämnade Kelly och Kevin på dagis 9:00.
Jag och Elvin har läst en bok, övat på att gå (han börjar bli riktigt hajj på det!!), ätit lunch och sedan fick Elvin sova 11:15.

Sedan dess har jag:
* dammsugat hela huset
* städat bort från köket
* vattnat blommorna
* bytt gardiner i köket och i tv-rummet
* bytt ut det svarta tv-rumsbordet till ett vitt
* sorterat in barnens kläder i garderoberna
* sorterat in alla mina kläder i min nya garderob (fick även kasta en hel del...)
* bäddat rent i våran säng + i Kelly, Kevin och Elvins sängar
* tvättat 3 tvättar + torktumlat lika många =)
* sorterat tvätt i tvättstugan (kastar mina kläder till min tvättsäck osv..)
* städat toan
* burit ut alla sopor
* rensat bort lite kläder från Elvin´s låda som han inte kan ha längre (griiiiiin). Allt under 74, och småa 74:or, ligger nu sorterat i olika lådor; en låda för varje storlek
* sorterat in handdukar (har kvar hälften som håller på att torktumlas...)

Och sen vaknade Elvin 14:45 (!! wow!! sömnrekord! Han brukar sova 11-14), så jag gav han ett mellanmål; omelett på ett ägg, grädde och creme fraiche. (vispa ihop, och in i micron 60 sekunder!).

Nu ska jag börja laga middag; innan busungarna kommer hem med sin pappa =)

Inga kommentarer: