söndag, augusti 09, 2009

Vi fick spö!...i backen =)

Idag har det varit tokvarmt, toksoligt och alldeles underbart =)

Jag började med att dra ihop hela familjen på en brännbollsmatch, före vi skulle äta kräftskiva, och det slutade med att jag typ ringde runt till hela norsjö och jagade folk, brännbollsträn och bollar =)

16 pers fick vi ändå ihop, och en jäkla massa småbarn ;-) hihi
Vi spelade från 14:00 till just före 16:00, och SHIT så slut vi blev !! hahaha
Vi toksprang ju i hettan =) (otränade som vi är *fliiin*)
Vissa klagar visst på kasten *fliiin* men jag tycker dom var helt okej :-D he he (får nog lyda brorsans råd: Bea, far hem och kasta en boll mot en vägg tills du lärt dej!!)
Men det var riktigt roligt att spela brännboll! Det var så längesen!
Tyvärr så fick mitt lag spö, med ynka 3 poäng *griiiin*, men det gör ju bara att vi måste ta revansch! =)

Tack alla som kom! Det var verkligen skitkul!


Efterråt for alla hem,och sen var det dags för familjemiddag hos mamma och pappa i Bränngård.
Kräftskiva - ÄNTLIGEN!!
Sist var det surströmming och det äter varken jag eller Micke, men idag var det kräftor på tallriken och det äter då jag =)
Åt upp hela kartongen med kräftor, 22 stycken!! hahaha Micke tycker inte om dom; han tycker det är värdelöst att sitta i en kvart och försöka få i sig en ynka liten köttbit ;-)

Här är våra kräftor (eller mina kanske jag ska säga...)
Här är oskalade räkor (jag åt bara upp hälften..)
Sen köpte jag "fuskisar"; skalade kräftstjärtar i lag, och DET åt faktiskt Micke ;-)...
...tillsammans med Ishavsröran och en rostad fralla då också :-)Medans vi satt och åt och sörplade, började det TOK-REGNA!!!
På bara några sekunder!
Och efter en stund började det HAGLA!! Eller rättare sagt; det var som stora regndroppar som blivit blöta snöbollar som kastades ner från himlen!
Alla sprang in och festen var över :(
MIN MAAAAAT !!!!! *böööööl*
Nädå, jag räddade maten. Ungarna blev blöta, men min mat blev räddad ;-) he he he

Gott var det som tusan!
Men snacka om konstigt väder!!!

Ikväll ska jag kanske se film med syrran och svägerskan.
Vi får se om vi hittar något bra ?!
Några förslag ?

1 kommentar:

Ida L sa...

17 again är riktigt bra, lite sent med det tipset gissar jag men se den en annan gång om du inte har sett den. Jag skrattade så jag grät!