söndag, augusti 16, 2009

Jag blir själv...

Ikväll åker Micke till Sundsvall, för näst sista gången på Projektledar-kursen.
Han kommer hem igen på onsdagkväll.
3 dagar själv med alla barn.... Jag brukar vara HELT SLUT :-) ha ha
Plötsligt har man ingen annan att förlita sig på; man ska själv byta alla blöjjor, laga all mat, stöka bort, klä på, klä av, natta, umgås, leka, hitta på pyssel, handla med alla 3, elda för värmen, rasta vovvarna, ge vovvarna mat, tvätta, torktumla, sortera tvätt, och ja....livet ska ju som köra vidare ändå en av oss är borta...
Tur man inte är ensamstående.
Men samtidigt är det en ....slags mäktig känsla, att klara att själv.
När han kommer hem brukar det kännas som att man skulle kunna fortsätta ett bra tag till, just för att man har hittat rutinerna och allt börjar "funka", trots att jag är själv.
Men det är gode skönt att han kommer hem åxå :-)

Idag kommer visst moster Mariana med familj på en blixtvisit.
Det låter trevligt!
Kan säga att det var ett bra tag sen sist....Jag kan inte ens komma ihåg när ???? Något år sen är det då! ha haha Trots att vi bor bara 8-9 mil ifrån varann. Vi wåål ju skämmes!! ;-)

På tal om fet.
När kläderna inte längre passar...
Varför skyller man ALLTID på att dom har krympt i tvätten ??
hahaha
Får nog sluta med det.
Tvättis förtjänar bättre ;-)

1 kommentar:

Sandra sa...

Hmm...jag trodde att det var i garderoben kläderna krympte =)