torsdag, september 13, 2007

Otacksamt arbete

Jag skulle inte vilja vara tandläkare. Fy faan!
Tänk, folk drömmer ju MARDRÖMMAR (även på dagen!) om tandläkare! Inte så uppskattat arbete kan jag tänka mej.... Tills det är gjort iallafall !
Fick en helrenovering idag.
Hade undersökning först. Dom hittade ett pytte hål och ett mega-hål (JA bägge var i tänderna!! haha). En visdomstand hade tydligen "krockat" med den bakersta tanden, så det såg inget vidare ut....
Så då skulle jag få en ny tid för lagning om 2 veckor. *gruvsamt*
Men medans jag stod där, fick hon ett återbud IDAG, så jag tog den tiden (så slipper jag gruva mej i eveigheter...) och fick det gjort hur snabbt som helst!
Hade ju såklart bedövning (hålen va på samma sida), men bedövning på mej funkar inte så bra...
Eller jo, den tar ju, men det värsta är att min bindväv är så genomsläpplig pga. EDS, så bedövningen sprider sig hela tiden. Svalget och halsen blev bedövad, och DET är inte skönt kan jag lova! Det känns som att man har en...overall instoppad i svalget: omöjligt att svälja! Men men...hellre den känslan än dom där jäääävla otäcka ilningarna under borrningen... *iiiiiiii*
Nu äre då gjort iallafall!
Det är bara att börja gruva sig inför nästa års kontroll igen....

Inga kommentarer: