onsdag, september 26, 2007

SOS 112 !

Usch !!
Så har man varit med om världens hemskaste grej...

Min lilla älskling, Kevin, (fyllde 3 månader igår!) låg och sov i våran säng.
När jag gick in i köket hör jag ett dovt skrik från sovrummet, och sprang dit.
Lillgossen hade lindat in sig i duntäcket (hur vette klåån??) och fick ingen luft.
Jag tog fram han.
Han var knallröd och hade andnöd. Min lilla älskling.
*håll dej lugn Bea* sa jag hela tiden för mej själv.
Tänkte: Ska jag ringa Micke och fråga vad jag ska göra eller ska jag ringa 112 ? (så tänker jag gämt för man vill ju inte ringa 112 i onödan...).
Kevin hyperventilerade länge. Sen "försvann" ögonen och han tuppade som av.
*PANIIIIIK*
Slog han (åkäj, försiktigt - inte som en boxningsmatach...) på kinderna för att han skulle vakna, medans jag sprang runt hela huset och letade våra bärbara telefoner (som Kelly alltid springer och gömmer...*typiskt*).
Han var som "borta" ändå jag fick upp ögonlocken på han..som att han inte såg mej typ. Jag höll mej verkligen från att grina i telefon då jag ringde 112.
Ville som förklara vad som hänt, och det är ju lite svårt om man stortjuter..... Gjorde mitt bästa för att hålla mej lugn.
Under tiden jag pratade med dom vaknade han som till och började iallfall "se" mej, men jag fick som ingen reaktion. Tillslut grät han. Och det var så skönt att höra att han grät - då var han iallafall HÄR!...min lilla kille!!!
De rådde mej att åka till sjukan och kolla syresättningen.
Micke kom hem i samma veva jag skulle åka iväg, och då brast det. DÅ kände jag hux flux att jag kunde "tappa kontrollen" en stund, för nu var ju ändå han hemma! *skönt*
På sjukan kollade dom syresättningen, tog ett blodprov mm.
*
När Dr.G (en äldre herre) kom till oss kollade han i öronen, sen sa han: -Ja, det kan ju vara ett virus.
Vi: ETT VIRUS ??
Dr.G: Ja, det går ju förkylning nu för tiden. Då kan det vara svårt att få luft.
Jag: Nää...alltså...han låg under ett duntäcke och fick ingen luft, så vi måste ju hit för att kolla så att allt var okej...!!!
Dr.G: Jaa...det kan ju vara nåt sånt också (skratt), men det går ju förkylningsvirus nu. Är dom på dagis?
Micke: (sa samma sak som jag sagt...fast LITE HÖGRE !! hhmm...tänkte att gubbfan va döv... )
Dr.G: Ja, nu är han då bra, han återhämtar sig snabbt ser det ut som. Ge han alvedon om han blir sämre. Förkylning kan ju sitta i ett tag.
..............."#¤%#¤%/%/(&/¤#%"#¤%"#% *piiiiip*
*
Alltså HALLÅ ???
Vart har sjukvården tagit vägen ???

Ja, jag har sagt det så många gånger, och säger det igen: Vill man få riktig hjälp så ska man åka till Skellefteå direkt!
Punkt slut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Meeen gud så hemskt...va duktig du va som lyckades vara lugn när du ringde!! Skönt att allt gick bra...
Jag misstänker nog vilken läkare träffade ( jag va dit imorse o såg vem som jobbade..
Kram

Anonym sa...

Men huvva!! Tur att allt blev bra tillslut i allafall *kramen*