fredag, februari 29, 2008

Äntligen FREDAG !!

Gud vad veckorna går fort !!
Jag hänger alltså INTE MED !!!
Fanken, Kelly fyller snart 2 år, och jag börjar fundera: Vad har jag gjort i 2 år??? Alltså, trots att man är hemma nästan jämt, så flyger dagarna förbi, ja till och med månaderna!
Kevvekingen har nyss fyllt 8 månader, och jag ....blir alldeles stum. 8 månader???? Och det värsta är ju att en själv blir ju äldre åxå !! Nu börjar man snart fylla kärring, och jag tror att min kropp missuppfattat det hela....Jag fyller 26 INTE 50 !!! Jag menar....hängpattar och allt! Shitpommritt!! Snart fram med rullatorn och hörselapparaten! :-)

Idag hade vi träff med föräldagruppen igen. Bara där ser man hur fort det går! Vi träffas ca 1 gång i månaden, och det är STOR skillnad på barnen mellan gångerna! Fikade go´fika som vanligt, och hux flux har 3 timmar flygit förbi och det är dax att dra sig hemmåt och ladda inför nästa träff ;-)
Vi är ju trots att ett gäng "fullbokade" mammor, så nästa gång blir inte förrän om 6 veckor...hihi... Vi får se till att hålla kontakten ändå.. FUnderar om jag ska skicka foton på mej och barnen ca 1 gång i veckan så att saknaden inte blir allt för stor...hahaha
Men tänk, snart har ett helt år gått sen första bäbis blev född ur gruppen, och snart börjar de flesta om att jobba igen. Inte jag. Jag ska väl va hemma resten av livet och avla onga ;-) Hahaha. Om jag hamnar i en intervju nångång ska min hobby vara att göra onga. Hä måst klåån va det bästa :-) hahahahaha Nä, nu tappa jag tråden...

Igårkväll ringde min faster.
Hon hade ordnat ett hotellrum åt oss på Scandic.
De har 4 svitar där,(hur säger man??...inte då Sviter iallafall hahahah) och ingen var då än så länge bokad för helgen, så har vi TUR så får vi en Svit !! Fanken va vi lyxa....
När jag har tur eller om jag har lyx, väntar jag bara på "nedslaget" alltså på oturen och fattigdomen.
Varje gång jag har tur - så följs det av nån slags otur.
NÄr jag levt ett lyxliv (inte så ofta men det händer..) ja, då drabbas jag av nån slags fattigdom (mest att jag blir pank efter att ha levt lyxlivet hahaha). Men ni fattar... Allt kan inte gå bra jämt, men ändå kan man inte vänta på den där negativa konsekvensen som brukar komma, då kan man ju inte njuta fullt ut med det positiva. Så skärpning Pluppen....

Barnen skjutsar vi till mormor, som ska bo i husvagnen i Malå i helgen, imorron på morron.
Sen blir det shopping för mej hela dagen (det är en hel del som ska handlas hem innan resan!!), och det blir att se en elitserie-hockeymatch för Micke.
Efter matchen ska vi käka på Tatung (kinarestaurang) och sen ser vi nån sen bio (om det går nån bra). Hä vore ju tragiskt om det inte gick nån bio, då skulle vi ju måsta prata med varann. *hua* hahaha nädå...det kan nog bli trevligt - vi kanske rent skulle ta å gå ut å partajja ??? hmm.... Lät ju..intressant. Fast orkar jag vara bakis på söndag ? Med GI-kurs och allt...??? Nja...vill inte komma å lukta gamm-fylla och ha huvvevärk. Bio lät nog ganska skönt ändå ;-)

Nu ska jag jobba lite med bokföringen, sen ska jag laga mat åt gubben, och sen skulle jag vilja SLAPPA !!!
Ni vet, jag är ju inte van att vakna 5:50 !!! Det är mitt i natten för mej!! Shit alltså, lilla fisunge! SOV !!! Hoppas det är tillfälligt...

Nedräkningen då ?
Ja, imorron är det prick 2 veckor kvar tills planet lyfter! Jihooo!
Det roliga (eller jobbiga, beror på hur man ser det) är att vi kommer till Stockholm vid lunchtid, och planet till Thailand lyfter vid 20-tiden. Kanske hade jag planerat in en liten shopping däremellan ?? hhhmmm.... Kanske ska vi leta åt nåt ställe där barnen kan busa i flera timmar, så kanske dom sover hela resan sen ?? Ja, vi får väl se. Det kanske blir en trist dag på Arlanda. Kul med något nytt. En dag på Arlanda. Inte illa barn. Inte illa!

Inga kommentarer: