onsdag, februari 06, 2008

Gravid?

Nu måste jag rent stoppa ryktet.
NEJ. Jag är inte gravid.
Punkt slut.

Ni borde väl veta bättre ??
Är jag gravid, så säger jag det.
Kan till och med säga när vi ska pippa om "du" så gärna skulle vilja veta det.

och varför var jag då till Barbro den där gången?
Svar: Jag var inte till Barbro helt enkelt. Vi var hos distriktsköterskan med Kevin, då jag såg att barbro var inne, så jag tjilade in och sa hej, OCH pratade lite om framtiden på mitt företag....(tänker inte avslöja det nu...)
För det andra; man KAN faktiskt gå till Barbro av andra orsaker än att vara gravid!

Ibland blir jag så jävla trött på sånt här skitsnack!
Det är MÅNGA som drabbas, och det här är andra gången jag gör det.

Första gången jag drabbades, träffade jag "en viss person" i väntrummet, då jag varit hos Barbro.
Direkt efter kom ryktena: Jag var ju såklart gravid!
Och nej, så var inte fallet. Det var mycket värre än så.
Jag hade just fått missfall, och tyckte det var jättejobbigt att just den där personen gått ut med att jag varit hos Barbro den där gången.
Jag lovar, det var skittungt, och "du", det skadar mer än vad det gör nytta att sprida sånna där grejjer på "byn".
Nästa gång kanske det är din tur att drabbas?
Ska man måsta bli rädd för att söka hjälp hos barnmorskan, så att man inte ska bli kallad gravid ??
Dumheter.

Vi får se om det blir nåt pippa ikväll. Jag ringer "dig" isånnafall!

3 kommentarer:

Hanna sa...

Livet i en liten byhåla...:P

P@rtyplupp sa...

Preeeecis!

Anonym sa...

Ojoj..det ryktet har jag missat...men det är klart...jag är ju typ isolerad för att inte säga ´totalt insnöad *haha*