onsdag, februari 13, 2008

Inte magsjuka...

Eftersom han inte spytt nåt mer idag, så börjar vi misstänka att det aldrig var magsjuka.

Kevin ramlade nämligen igår mot ett bord och slog skallen.
Fick röda märken (och blåmärken) på näsan, vid ögat och just ovanför örat.
Han grinade bara en liten stund hos mej och sen gick det över. Han busade länge efter det, så jag tänkte att det blev nog inget mer med det.
Så kom spy-attackerna inatt, och imorse. Sen lunchen idag har han fått behålla maten, men varit lite...slö. Alltså glad, och med en massa energi, men han har nöjt sig med att ligga hos mej och sova på magen (vi hade det så mysigt!!! Somnade dessutom 2 gånger på mej idag. Kelly la sig bredvid oss hela tiden också, så vi har i princip bara sett tecknat idag. Ja, Kelly har ju såklart busat utöver det..)

Så jag börjar istället misstänka att han kanske fick en lätt hjärnskakning ??
Ja, int löns det då att åka in till sjukstugan heller. Nä, då säger dom väl att det är myggbett eller nåt ?? hhmmm... Som vanligt blir man hemskickad, och har man otur får man nån pencillin-kur mot Aids eller någe... hahaha (som ni märker har jag INTE höga tankar om sjukstugan....)
Nä, jag har läst om det hos netdoctor, och det står att det inte finns nån behandling, utan man ska vila. Det går över från några dagar- upp till några veckor. Vi får väl se om det är det, eller om det var ett litet magvirus ??? Inte lätt att veta....Grabben svarar inte då jag frågar!?
Men blir han värre, så åker vi till stan direkt. Fast han verkar bara bli bättre nu...Äter då mammas mat´n och är go och glad !! :-)

Nä, nu ska jag renskriva måndagens GI-träff, så jag kan börja "repetera".

Inga kommentarer: