onsdag, februari 27, 2008

Romantisk helg för två ??

Jag såg en liten bit av det är städ-programmet nyss...
Alltså när en städpatrull kommer och städar hos nån som bor i...ja..vad kan man kalla det.....SVINSTIA !!!!
Fy fanken hur han hade det hemma!
Jag kan inte fatta hur folk har det så där hemma!! Alltså HALLÅ ????

Jag och Micke kollar oss runt i huset.
Bägge rusar upp och börjar städa.
hahahahahaha
Vilken bra effekt programmet hade, måste nog spela in det och se en snutt varje dag....hahahahaha

Ja, egentligen ska jag väl int säga nåt, men just nu ser det för J Ä V L I G T ut här hemma!!!
Micke håller på att riva (som vanligt!!). Just nu är det väggen mellan gamla och nya hallen som sågas ner. Och jag lovar; ALLT är täck av spån och damm !! *host host*
Grymt ostökigt!

På tal om ostökigt.
När jag gick Bartender-utbildningen på Mallorca sommaren 2001, blev jag vän med alla i gruppen, som alla var från olika hörn i Sverige...
Jag sa att jag hade ostökigt, och dom fatta ingenting.
Men ostökigt betyder ju att du har rent.....???
Jag började tänka på det...och egentligen är det ju rätt, fast jag har ALDRIG reflekterat över det!
Man har ju hört det sen man var liten: Gud vad ostökigt du har, nu måste du städa!

Sen var dom lite fascinerade över att vi alltid säger bokstaven O, framför allt.
Ogjort, osnickrad, osminkad, ogått, oätit, osovit, ostädad, o o o !!!!
Ja, kanske är det något norrländskt, jag vet inte.....
Har du en teori skulle det vara intressant att höra den....

På lördag ser det ut som att jag och Micke får lite....egen tid. Kanske kanske....
Barnens mormor ville ha barnen i husvagnen i Malå, och vi hade planerat att åka till skellefteå och handla in allt som ska me till Thailand, dessutom ska Micke kanske se hockey. När mormor ville ha barnen, fick jag värsta snilleblixten! JA!! Vi kan bo på hotell!! YES !!!
Så min faster skulle kolla om det fanns nåt ledigt rum åt oss på lördag till söndag.
På lördagkväll tänkte vi passa på att äta ute (FÖRMODLIGEN Tatung !! hehe) och se en bio. Bara mysa och ha det bra!!
På lördag är det dessutom BARA 2 veckor kvar tills vi åker till Thailand !! Helt ofattbart att det snart är DAGS !!!!
Börjar gruva mej lite smått om sjukdomar, brännskador och kidnappare....

Jaja...vi får se hur helgen blir.
Idag är det då iallafall bara 17 dagar kvar tills vi åker. :-)
Dags att börja packa, tycker jag !!!

Tjingeling!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Hahaha fick precis samma kommentar av mina studentkorridorspolare :) Vaddå ostökigt! Knasigt... Ett annat ord som det reagerades på var när jag sa att jag skulle snöra bort nånting! Vaddå snöra - ett snöre (rep) eller vad??? Och jag som trodde det var svenska...

P@rtyplupp sa...

HA HA HA !!!
Ja preciiiis !!
Snöra - finns inte det ???
Hmm...där ser man!
Ja, nog är vi lite knasiga nog! ;-)