torsdag, februari 07, 2008

Tydliga mål

Idag har det varit en liten halvjobbig dag om jag får säga det själv....
Barnen har varit hängiga och snoriga, så tjörm och gnäll har jag fått stå ut med hela dagen. Dessutom blev det ingen sömn för nån av dom idag.
Direkt jag lyfter upp en av dem, gråter den andra, och tvärtom.
Sprang ner för att sätta igång en tvätt, och när jag kom upp lät det som 7 svåra år.
Så idag har jag egentligen bara försökt underhålla dem så gott det går, och under tiden har jag säkerhetskopierat ALLA bilder på datorn, innan den kapsejsar!
Det blir ca 1 skiva/månad med bilder, och sen en kopia till dem var, som sätts in i deras "Första År"-pärmar.
Och jag är inte klar än... Just nu är jag på Oktober 2007. A lot to go....

När barnen somnar för natten, vill man egentligen bara slänga sig i soffan och ha TYSTNAD. Är det något jag är allergisk mot så är det då LJUD! Högljutt! usch....
Nä, det ska va tyst och stillsamt, lugnt och harmoniskt, då är det som bäst!
Så, ikväll såg jag faktiskt TV.... Men jag drack en proteindrink till det, så jag var ju halvders nyttig !! hihi
Dessutom så såg jag "Du är vad du äter", så va faan...man kan nog säga att jag var hel-nyttig !! hahaha Vi kan kalla det utbildning med nyttig utbildnings-"lunch"!! hahaha Eller nåt sånt...
Nämen det är jävligt intressant att se hur mycket SKRÄP dom trycker i sig!
Ja, jag ska då inte skylla ifrån mej; jag har varit där jag också, och inte var det länge sen heller !! Några år bara!!
Såhär efterråt, och på en helt annan sida av skräpmaten, så känns det rent förjävligt!! Fy faan vad man stoppa i sig skräp alltså!! USCH!!!
Jag skulle inte ens byta tillbaka om jag så fick miljarders miljarder kronor! Helt ärligt!
Killen i kvällens program var däremot en härlig en, måste jag säga! Gladlynt och öppen för alla förslag! I like that! Han var helt inriktad på att lyckas, och det GJORDE han åxå!! Han hade tydliga mål, och han lyckades! Inget konstigt med det! Bara man sätter upp tydliga mål, realistiska mål, och arbetar mot målet varje dag, så blir man tillslut en vinnare! Man kommer att lyckas.

Nu ska jag stöka bort lite i köket, jobba med pappas bokföring och bränna klart alla bilder. Sen är nog klockan Go natt....hoppas jag !! hahaha För iqwell är jag riktigt trött!!
Trots att jag lägger mej FÖRE 24:00 nu för tiden (opps igår blev klockan 24:30) så är jag så jäkla trött nu...
Kevin vaknade 7:30 imorse och ville ha mat, och sen lite bus med mamma sin! TYpiskt....
Okej då, jag får se det som kvalitets tid med min son. Förhoppningsvis en tillfällig sån!! hahaha Nädå, visst är det mysigt, speciellt när storasyster sover lite längre. Och det är ju klart...han behöver ju åxå egen tid.

Inga tänder har då kommit på pojk-stackarn än, men krypa har han börjat göra, fast inte så ofta. Står hellre upp och hoppar medans man håller i händerna på han!! haha Han kommer att bli en typisk unge som hoppar över kryp och kräl-stadiet, en dag ställer han sig bara upp och går! Jag hoppas det är ett tag dit!!
:-) hihi

Go natt på er!

Inga kommentarer: