tisdag, februari 19, 2008

GI-gott!

Idag har det varit en tragiskt TUNG dag!

Barnen vaknade 6:20. Eller Kelly vaknade då. Grät. Väckte Kevin. Och cirkusen var igång ;-)
Kelly sov hos oss inatt.
Hon spydde nämligen igår kväll igen. Suck. Det går bara runt runt. Sen så spydde hon imorse också. Men Kevin verkar då frisk iallafall. Som tur är. Men han är lite för hängig och gnällig för att vara helt frisk dock.
Nu, senare på dagen, har vi börjat misstänka att hon inte har spysjuka än.
Hon verkar ha slem i halsen, och lite hosta. Och då det fastnar i halsen spyr hon.
Jag hoppas då att det är det.
Ikväll fick hon slemlösande, så vi får se om det hjälper ?

Hur som helst. Idag har jag inte kunnit göra NÅNTING! Bägge barnen vill bli burna. tar jag en grinar den andra och tvärtom. och Kelly har blivit så himla...rädd...att vara ensam sen hon fick magsjukan för en vecka sen. Tycker förmodligen att det är otäckt att spy, och det kan jag ju hålla med om.
Så det enda jag kan göra är att sitta och hålla i dom.

Kelly somnade förresten i mitt knä idag då jag försökte kolla upp material till kommande GI träffar. Helt bara sådär. Helt slut var hon stackarn! Har väl aldrig hänt att hon somnat hos en, damp som hon har ;-) hihi

När Micke kom hem flydde jag fältet.
Körde till Norsjö och handlade. Bara godsaker!! ehe.,...
SÅ ikväll har jag bakat och bakat.....
Det blev bland annat en GI-cheesecake (skitgod - åkäj, lite FÖÖÖR god!), en chokladröra (blev INTE god) och en JÄTTEGOD efterrätt, typ bärglass med hemgjord marräng (ja lite socker i den, men Gi värdet blir ändå lågt..).
Så ja...ikväll har jag väl stoppat i mej liiiite för mycket av det goda!! hihi

Däremot har jag verkligen kämpat med mina mattider idag.
Har ätit varannan-var tredje timme för att undvika kortisolet. (står mer om det i träningsplupp-bloggen). Och det har verkligen gått bra! Känner mej däremot ganska fullproppad - vilket jag INTE är van vid!! :-) Härlig känsla by the way...

Nu ska jag gå å se Brother & Sisters. Tror faan jag grinar varje gång jag ser det programmet!! *snyft*

Go natt !!

Inga kommentarer: