onsdag, februari 06, 2008

Stora NYHETER!

Wohooo !!
Det händer grejjer i Arnberg !! hahahaha
3 bilar körde förbi vårat hus, då vi satt och åt köttsoppa med hela familjen.
Men vad är det som händer? Tänkte vi...
SCHWICH!!! Ambulansen körde förbi, brankåren körde förbi, och tillslut även polisen!
Värsta stora grejjen!! (speciellt när man inte ser så mycket...trafik här omkring).
Kelly blev helt uppspelt!! hahaha Vi kuta omkring som galna höns, och väntade oss värsta stora branden!!
Nädå...det var ingen brand iallafall...
Det var tydligen nån som skadat sig på Solia (slalombacken), och jag hoppas att det gick bra! Vi får väl läsa tidninga imorrn....
*
Ni vet det jag skrev om att pappa fått döds-varningar, eller nåt, när han flög till Göteborg sist ???
Nu har han drömt värsta drömmen.
Han såg en svart figur, som han kände på sig var Döden. Döden skulle hämta han. I drömmen kom Döden mot han (haha på en SPARK!!) och han skulle försöka spetsa han med en käpp. Då plötsligt vaknade han, helt darrig och förstörd! usch vikken dröm!

Just före han hade somnat hade han hört fotsteg i rummet bredvid, där Cindy sover. han trodde att det var Cindy som var uppe på sitt rum och gjorde nåt.
Han frågade igår vad hon gjorde uppe vid 1-2 tiden! och hon såg ut som ett frågetecken! -Du, jag sov typ stenhårt, sa hon!! Jag har INTE varit upp mitt i natten! (Och jag lovar, hon SOVER stenhårt då hon sover! Man får slita henne ur sängen när hon ska upp på skolan!!)
*
Jag har åxå kämpat mot onda andar i min dröm en gång.
Jag gick i 8:an och var TOTALT rädd för att dö. Jag tänkte på det jämt!! var rädd för minsta lilla grej, för det kunde man ju dö av.
En natt drömde jag att jag var i mormors gamla hus, och 3 onda andar skulle hämta mej. Jag kämpade och kämpade, tillslut kom min döda farbror Mikael och hjälpte mej. han skrek: spring ut i ljuset! Jag sprang ut i sommarvärmen,
Tillslut kom han ut och la handen på min axel. Hux flux fick jag den här härliga varma och underbara känslan som man har då man är i himlen. Jag såg bara ljus omkring mej, och jag kände mej helt bara underbar! Han sa sen; Vi har det jättebra i himlen, och jag finns här för att hjälpa dej. Njut av livet. LEV LIVET, Belinda! sa han (och det sa han ALLTID då han levde).
Den morron vaknade jag, helt förändrad! Jag var inte längre rädd för döden, och jag visste att han fanns till för att vaka över oss, jag kände mej trygg!
Visst är det....spännande!!! Jag får rysningar!!!

En annan "spöhistoria" fick jag höra iqwell av morsan och farsan.
Morsan gick ner i källarn för två kvällar sen. Ved-pannan var varm, tändarn var ljummen och det var glöd inne i pannan.
Låter kanske inte så konstigt?
Men det ÄR konstigt...
....Dom har inte eldat i den pannan sedan julafton, för dom har haft slut ved.
????? Vad har brunnit ?? Och VEM har gjort upp elden ??
Pappa har varit borta i jobbet, och mamma (om hon inte gått och tvär-blivit senil) har inte eldat och Cindy törst int ens gå ner där, för dom har hört grejjer där tidigare..... *hua* RYSNINGS-VARNING !!!
Värsta spök-historian!

1 kommentar:

Linda Lidén sa...

Jag hörde att det var Torgny som fastnat i liften, klämd tydligen. Hoppas att det inte var allvarligt!