onsdag, februari 20, 2008

Vilken vecka...

Ja, och än är det inte över.
Kelly har fortfarande kräksjuka.
Men det konstiga är att hon bara spyr ibland. Mest på natten och morron.
Inget på dagen.
Hon har nu haft magsjuka sen förra torsdagen, snart en vecka... stackarn!! Håller på att tina bort!
På dagarna får hon välling, så att hon får i sig vätska och näring. Direkt hon äter något som måste tuggas kommer det upp. Vällingen däremot går bra.
maten får hon behålla hela dagen, tills det blir natt. DÅ kräks hon.

Så nätterna under denna veckas tid, har blivit vaken-nätter med oavbrutet tvättande av sängkläder, pyjamas, tuttar, snuttefilt, nallar, madrasser, täcken...ja, behöver jag fortsätta?
Som tur är, sover Kevin bra nu senaste nätterna, men bägge har börjat vakna 6:00. Inte en bra tid för mammatuffen då vi kommer oss isäng vid 3-4 tiden.

Smågnälliga (eller vad säger jag: SMÅ ???)tjurungar grinar sig genom dagarna, och direkt mamma går en halv meter ifrån nån av dom, blir det stortjut.
Okej, ibörjar var det riktigt trevligt att dom behövde mamma. Och jag satte mej gärna och höll i dem i flera timmar första dagarna. Nu börjar mina måsten hopa sig, och det ena efter det andra blir bort-prioriterat, men jobbet kan jag verkligen inte prioritera bort, så det måste jag då göra när dom lagt sig, det vill säga; mellan gångerna Kelly spyr. Ja ni förstår, det blir inte mycket gjort!
Men huvudsaken är ju att dom får börja bli friska, så att dom inte behöver gå omkring och gnälla och ha det jobbigt hela dagarna....
Jobbigt att se på...det finns inte så mycket att göra.

Ikväll ska vi åka och titta på ett kontor i Norsjö. Ska bli spännande!
kan blir skönt att komma sig hemifrån då man ska jobba med bokföringen. Blir lätt fel då ungarna skriker och busar, och man sitter i rummet bredvid. Koncentrationen gömmer sig väl... ;-)

Nä, nu ska jag gå och göra lite lunch, och förbereda middagen.
La just isäng Kelly få se om hon somnar, fast somnar hon, ja då vaknar ju såklart Kevin. Så har det varit hela veckan!! *typiskt*
Aja, inget att göra åt.

Ha en trevlig dag!

Inga kommentarer: