onsdag, februari 13, 2008

Magsjuka i oväder

Första gången en av mina barn har magsjuka.
Och jag känner mej helt vilsen.
Hur gör man??

Kevin, stackars lillgossen, började spy inatt. Först tänkte vi att han kanske bara spydde upp maten, som vanligt bland, trots att det aldrig händer på natten. Men jaja....
NÄ, bara 40 minuter senare kom nästa attack.
Det luktade magsaft i hela sovrummet (han sover hos oss). Alltså stackarn.....
FY så hemskt att bara titta på.
Han låg helt stilla, spydde, titta upp på oss, log lite, låg stilla och var jättetrött.
Flera attacker blev det inatt, och två nu på morron.
Snacka om att det går sängkläder!!

Så...som ni förstår blev det inget bad för oss idag.
Men jag hade nog heller aldrig begett mej ut idag med cykeln och kärran...
Det är VÄRSTA ovädret ute! Man kan knappt öppna ytterdörren för att släppa ut vovvarna, dörren bara flyyyyger upp. Och sen säger det bara *poff* så har första hunden följt med orkanvindarna. :-)
Quattro tycker om att ge sig själv självförtroende...hahaha
Han for och kuta MEDVIND, och jag hann knappt SE hur fort han for iväg alltså!! hahahaha Det dröjde då inte många sekunder innan alla gjort sina behov och ville in igen. ALla 3 stod och skällde vid ytterdörren. Bara en sån sak. Hur ofta händer det? Typ aldrig, och kommer aldrig att hända igen! hahahasha

Jaja, nu ska jag gå å käka frukost, håller på att göra en ugnsomelett...*smarrigt* Igår köpte jag världens goaste rött te (blåbär) och vitt te (hallon), så här ska drickas te idag och mysa med barnen, förmodligen se Toon Disney hela dagen ;-) Låter väl skönt, för omväxlingens skull??
Lillgrabben ler och sprattlar trots magsjuka, och Kelly vaknade precis nu. Hoppas hon klarar sig från magsjukan. Och vi åxå.

KOm just på, vi får nog vara glada om pappsi kommer sig hem idag överhuvudtaget....Han lär ju blåsa bort på cykeln!!! Man kanske rent måst köra och hämta hem han ?? Vi får väl se hur tuff han är....

Hej svejs!

Inga kommentarer: