onsdag, februari 27, 2008

Vitlökssmör

Imorse tog jag barnen i cykelkärran och cyklade till Norsjö och badade.
Det är så jäkla skönt när man väl kommit dit !!
Och nu var det dessutom länge sen vi badade på simhallen, då vi legat i feber, magsjuka och förkylning.....

Däremot var det en av de jobbigaste gångerna jaga varit med om. Det brukar faktiskt gå bra att bada med bägge barnen själv, men idag var dom extra jobbiga... Eller egentligen var inte barnen jobbiga, det var deras magar!
Antar att det beror på att vi ökat på deras vanliga fibervällingar nu, efter magsjukeveckan, då dom bara fick 6-månaders mild välling...???
Kevin gjorde i brallan 2 gånger, så vi fick gå upp och duscha och rengöra.... sen gjorde han ner sig igen, och när vi kom hem var det en 4:e gång!
Kelly hade i brallan i morse, typ en hel barnmatsburk - man såg tillochmed vilken sort!! hihi - och sen när vi kom hem var det fulla blöjjan, strumpbyxorna och bodyn....så vi duschade igen! *typiskt*
Måste väl ge dom lite mer fibrer kanske ?? Så att det blir lite trögare..... ehe... Men det är ju säkert inte så kul för dom heller..

Hur som helst, idag är det en lugn dag annars.
Jag ska väl, som vanligt, ta och jobba litegrann, men nu har jag inte så mycket att jobba med. Jobbade bort det mesta i lördags, då jag satt typ 6-7 timmar med allt jag hade att göra. TUr är ju det, men framförallt skönt!!
Jag hatar då det bildas på hög!!
Jag brukar vara duktig på att göra en liten ATT-GÖRA-HÖG, men jag brukar också vara duktig på att beta av den...
Nu har jag dock prioriterat bort endel onödiga saker som fanns i högen, så det viktigaste är kvar, och det mesta hann jag göra i lördags. Så nu är det som bara en pytteliten hög, med lite pappersarbete, och såklart; måndagens GI-träff....

Idag tänkte jag laga något gott till middag.
hehehe Jag vet inte vad än....
Kanske kyckling, dinkel och sallad ?? Skulle vara gott med Bearnaise-sås..men jag har ingen sån hemma, som innehåller max 5 gram kolhydrater/100 gram. Hmm...Det får bli det vanliga: creme fraische! FUnkar alltid! Och den blir ju så ruskigt god då man pressar dit en vitlöksklyfta!!! Hur gott som helst!

Igår hade vi knappt en halv dl. bregott kvar i asken. Då blandade jag dit en halv dl. olivolja och pressade ner en vitlöksklyfta. Det blir ju så smarrigt!!!
Använde det smöret idag till mina hembakade Paulun (GI) bröd idag (värmde först brödet i micron så vitlökssmöret smälte....)mmmmmmmm !!!!!! Riktigt gott faktiskt!
(Jag har skrivit om brödet i Tränings-bloggen).

Nä, barnen vill leka med mamsi....dags att rusa!!
Hej svejs!

Inga kommentarer: