torsdag, december 20, 2007

JULBORD och jobberbjudande

Nu blir det mycket julbord för oss...

Imorron är vi bjudna till Lycksele på julbord, av min svärfar och bonussvärmor.
De åker nämligen till Afrika och firar jul med hennes dotter. *häftigt*
Det blir mitt första julbord dessutom, så man kan säga att jag läääängtar lite grann !!!! ;-)

"ledig" från julbord på lördag, än så länge iallafall.

Söndag är vi bjudna på julbord hos min moster och hennes 4 barn i Malå.
Ska bli trevligt att träffa alla just före jul!

Måndag - ja då är det ett MEGA JULBORD hos min farmor och farfar !!
Tänk! REDAN JULAFTON!! Man äter sig proppmätt - s.k. julmats-koma - och sen öppnar man en massa julklappar och sen är det ett helt år till nästa gång! hahaha Lite oromantisk version, jag vet... men ni fattar!

TIsdagen fyller lillgrabben ett halvår, så då blir det kalas.
Onsdag drar vi till fjällen en hel vecka !!! *sköööönt*

Egentligen måste man bli bättre på att ta hand om nära och kära lite oftare än att bara träffas varje jul. Konstigt det där. Det borde ju vara jul varje vecka i det syftet isånnafall. Men det är som att det inte är prio 1, att hälsa på kusiner, mostrar, fastrar, mormor, farmor osv....
*
Måste få prata om nåt helt annat.
Ikväll fick jag ett jäkulskt bra erbjudande.
Som jag till slut tackade nej till. Men det kändes kan jag lova.
Jag blev nämligen erbjuden ett jobb åt en företagare som ska flytta hit upp.
Jobbet innebar bokföring och att ta hand om alla företags-papper, betala löner, räkningar mm. via mitt företag.
Ja,...vissa stunder ångrar jag mej, andra inte.
Det är skitmycket jobb som tar massor av energi. Men det är kul, givande och en bra inkomst.
Dessutom har jag ett eget företag att ta hand om.
Ja, vi får väl se hur det blir framöver. Nu ska jag väl ligga å grubbla på det helnätterna...?? *suck*
jaja...det går fler tåg. Kanske när jag har mer tid, ork och engagemang ?
Hälsan först, ni vet !
*
Nu ska jag göra vårens GI-kurs planering klar, såsom kursmaterial, OH-papper, allt jag ska säga, annonser mm. TÄnkte få göra klart allt sånt innan vi drar till fjälls, så slipper jag gå där å grubbla på allt sånt !! KANSKE får jag känna känslan av JULLOV ????
*
Vi ses !! GOD JUL PÅ ER!

Inga kommentarer: