tisdag, december 25, 2007

Julen är över.....

...åsså äré ett HELT år till nästa gång !! *snyft*
Farmor hade som vanligt gjort UNDERBART GOD JUL-MAT !! och jag tror alla åt lite mer än nödvändigt...eller var det bara jag ?? hihi
Jag siktade på proteinet och fettet, vilket vill säga en hel del ;-) Smakade pyttelite av janssons och potatisgratängen. Och se där - jag klarade mej utan allt onödigt socker ändå !!! haha Gott var det, och mätta blev vi!!
Trodde att vågen skulle slå bakut imorse, men den stod stilla - till min enorma lättnad!YES!!! så härligt ändå!!! Jag klarar god mat och festliga tillställningar utan att behöva anstränga mej egentligen !! Nu äter jag det som är gott och nyttigt!! (Godis är inte gott !! och hör alltså inte hit!!)

Ojojoj, det sprutade julklappar ÖVERALLT! Och barnen fick hur mycket leksaker som helst!
Första julklapps-högen.....

Och andra julklappshögen i det andra rummet...

Ni kan ju förstå att det var ett överflöd av julklappar !!! ha ha

Kelly fick bland annat en massa dockor, barbies, en bob, två minikök, extra köksutrustning, dockvagn, lego, byggklossar, sovsäck, bondgårdsdjur, massor av kläder, mössa, sängkläder, ja...tusentals grejjer känns det som!!

Kelly-gumman i sin snygga outfit! En riktig gladskit på JULAFTON!!!

Kevin fick en AIK-pyjamas, mössa, Cars-väska, kläder till tusen, baby-leksaker, m.m.

Våran stiliga lilla kille i kostym!!
Själv fick nog fler julklappar än vad vi egentligen var värda! Hur mycket fint som helst av alla i släkten och familjen !! TUSEN TACK ALLIHOPA!!
Dessutom fick vi ett generöst bidrag från våra föräldrar till våran Thailand-resa som är tänkt ska ske i mars !! TACK TACK TACK !!!!
Jag tror jag satt och öppnade julklappar i 3 timmar. De andra åt efterrätt och jag satt kvar och öppna !! hahahaha Hann till och med bli lite less i slutet...inte vanligt !!!!
Tur vi har bussen, så vi rymde allt då vi skulle hem!!

Kelly var inte rädd för tomten ett dugg ! Hon gjorde GIve-me-five, kramade tomten och sa hela tiden: "Tack tack!".
Och tala om roligt hon hade då vi väl var hemma med alla leksaker!
Vi satte upp hennes två minikök, så hon fick typ en hel restaurang i sitt rum! hihi Hon kutade och lekte, dukade sitt lilla bord, låtsades dricka ur kopparna, tog vatten ur "kran", stoppa saker i tvättmaskinen mm...hahahaha
Vi lekte till 23:30, sen fick hon lägga sig! Mysigt, men framför allt kul!! hihi Man kan ju undra vilka som tyckte det var roligast ???

Något trötta imorse, ungefär som baksmälla..., körde vi åter till Rislia för att käka upp alla rester från julmiddagen!! *jammi* !! Fick tillochmed ta hem en form full med mat !!! hahaha

KEVIN-ÄLSKLINGEN fyller 6 månader idag !! *HURRA HURRA HURRA!!*
Vi brukar alltid ha kalas, men det blev lite knasigt att ha kalas efter julafton, så vi får nog fira i fjällen !! hihi (man hittar ju alltid anledningar till att äta gott och festa till det lite !!! eller hur ??)
Imorron så drar vi, förhoppningsvis redan på förmiddagen. Men vi får se. Tänkte låta bli att stressa. VI ska bara njuta och ha det bra!!!

Ikväll är det fest hos en kär vän. Vi får se om vi orkar oss dit. Kelly har lite problem med magen just nu. Kanske tänder på gång, eller så äre nåt annat...??? Blöjjan hinner bara på i princip, så ska den bytas igen...och därmed alla kläder åxå. Ni förstår.....inte helmysigt.

jaja.... nu tar jag blogg-semester för att komma igen NÄSTA ÅR med nya fräscha bravader och påhitt !!! ;-)

HA MASSOR AV TREVLIGA MELLANDAGAR - OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR !!!

Kramar i massor från Partyplupp