söndag, december 23, 2007

Julmys hos vänner

Imorse blev det en morronjoggingrunda. Lika skönt som vanligt.

Ommöbleringen här hemma pågår för fullt resten av dagen/natten...*suck*

Vid 15-tiden hälsade vi på Tea och uffe med familj, som planerat.
Jag och Tea åkte och handla till en svingod middag: Tacos med dinkel. Och varmkorv till barnen.
Till efterrätt blev det den klassiska marrängsvischen... hihi

Efter middagen lekte barnen i lekrummet. Hux flux kom det 2 tomtar förbi. Så härligt å se hur barnen blev !! Helt ivriga och uppspelta!!
Tidigare på dagen hade jag köpt lite smågodis till barnen, små troll-figurer och kopierat en Bamse-bild, som jag slått in i 3 olika paket.
Det enda som egentligen fattades var en tomte som kunde dela ut dem....hhm.... I värsta fall skulle Micke få agera tomte, men då jag åkte för att köpa en tomtemask på Varuhuset, träffade jag min svärmor och bonus-svärfar där. Jag frågade om dom hade lust att agera tomtar ikväll efter middagen?? Inga problem!! Jag tror till och med "gamlern" var mer ivriga än barnen som fick träffa tomtarna - hela 2 dagar FÖRE JUL!!! hahahahaha
"TOmtarna" hade själva köpt några julklappar till barnen också, så det blev fleeera julklappar som delades ut !! SKOJ !!! hahaha
Barnen kramade om tomtarna och vinkade febrilt då dom åkte.
Jonathan frågade: Vars har ni renarna egentligen ??? hahahah Barn är för gulliga!!

Efter att vi ätit efterrätten, bestämde vi oss för att åka och bada och basta.
Sagt och gjort. Så jäkulskt häääärligt det var !! Barnen lekte för fullt !
Ni kan ju gissa hur gott dom sover inatt !!! hihi

Vi kom hem just vid 20:30 tror jag det var....snörde isäng barnen, och kort därefter sov dom för fullt !!

Det var en fantastiskt trevlig afton med fantastiskt trevligt sällskap!
Ännu en tradition på gång ??? hahahahahaha

Nu är klockan snart 1, och jag tror att mina ögon börjar svida av trötthet. Eller så har jag glömt att blinka senaste timmarna vid datorn ??? Förmodligen.... Så smart som jag är så kan jag lika gärna glömma nåt sånt..... hihi

Sitter och renskriver materialet till min Träningsrådgivning.
Det är nämligen pulsträningsrådgivnings- premiär imorron! TVÅ stycken dessutom !!
Ett härligt puls-pass ska det bli !!

GO natt och GO JUL PÅ ER !!

Inga kommentarer: