tisdag, december 18, 2007

Jul, Juldagen och Nyårsafton

Nu har det hänt nåt som aldrig brukar hända.
Shit! Jag vet inte hur jag ska hantera det här.
Blir helt darrig....svettig...nervös....
Vad är det som har hänt egentligen ??

Ja. Vi har nu REDAN planerat vad vi ska göra på Nyårsafton !!!
Kan ni fatta ?? Ute i så GOD TID ???
Det brukar bli dagen före man kommer på att det faktiskt är nyårsafton dagen efter, och DÅ börjar man fundera: hmm....vart ska vi va ??? Och vad ska vi göra ???
SÅ i år - blev vi lite överraskade då svaret bara kom till oss - HELT PLÖTSLIGT!
hahahahha

"Vi drar till Fjällen - Fest hela kvällen - Ute å glider med snowboard och skidor...tralla...la...la...laa"
Tärna - Here we come !!
Det blir min lilla familj, brorsan och hans lilla familj och syrran och hennes sambo. Eventuellt tar vi med oss lilla-lilla syster Cindy åxå...vi får se om hon vill följa ??
Skönt att få det klart iallafall.
Dessutom är ALLA långlediga, så det kanske blir en vecka vi stannar där ungefär...
SKÖÖÖÖÖÖNT!!!
*
Julafton blir i Risliden, hos min farmor och farfar. Där brukar det bli den bästa julafton ever! Mycket go´mat, Kalle Anka, och julklappsutdelning.
Vi firar jul i Risliden varannat år (med pappas sida) och sen varannat år med mammas sida, på lite olika ställen.

Juldagen blir det förmodligen INTE utgång för oss.
Vårat lilla nyförvärv Kevin fyller nämligen 6 månader - ETT HALVÅR !!!! - den dagen, så det känns nalta dumt att skaffa barnvakt för att FESTA!
Dessutom blev förra festen lite för mycket för Partymupp och hennes kära PartyPaj.
En fest som slutade med att vi delade hinken på toan, och somnade på ett kallt klinkersgolv. Inget jag vill minnas precis.... ehe.....
Och förmodligen drar vi till fjällen annandagen, så.....
.....Ingen Partyplupp på hottet denna juldag! :-(

Nu ska jag läsa den gudomligt intressanta boken vi fick idag från Skatteverket.
*jippikajey* *not*
Men måste ju försöka fatta NÅT av det som sas!!!! he he

Go natt på er!

Inga kommentarer: