fredag, december 07, 2007

Umeå och GI Chips

Idag bar det iväg till Umeå.
Skulle nämligen på ett återbesök på käkkirurgen, efter att ha opererat bort en disk i käkleden för nåt år sedan. Käken var helt katastrof före operationen; hakade upp sig hela tiden, ibland i stängt läge ibland i öppet läge.
Jag fick överansträngda käkmuskler, som ledde till huvudvärk, gnisslande tänder, svårt att sova, svårt att koncentrera mej osv. ledde tillslut till operationsbordet.
Vid denna tidpunkt var jag fortfarande i det här Sockerberoende-landet. hhhmmmmmm...
LITE svårt då käken just är opererad och det BARA är flytande som gäller.
Nåja..., kanske inte för Chokladplupp!!
Nej nej, jag tjasade mej ner till kiosken (tänk er åxå att jag hade ett vitt bandage runt hela huvve och bara ena ögat syntes och lagomt sexig var jag i sjukhusets urtvättade vita rockar..hahaha), köpte sånna här små mjölkchokladkakor 3 för 10:-, bröt den i små små bitar och pulade in chokladen mellan läpparna, lät choklade ligga på tungan å smälta för att sedan kunna svälja. Mumsfilibabba tyckte jag då. hahaha Helt sjukt. Där satt jag och pulade i mej den smälta chokladen och spelade Dr.Mario (ett skitgammalt Nintendo-spel) på min laptop. hhahahaha
Iallafall, idag - återträff.
Min käke är inte helt bra, men mycket bättre. Läkaren kom fram till att en liten bit av disken fortfarande är kvar, då knäppningarna/låsningarna inte helt försvunnit. Ja, när då sa han ?
Jaha...då måst jag ju va ärlig. -Då vi hånglar! (hahahaha) Det är ju endast då det hörs, och Micke tycker det känns som att mina käkar ska gå sönder!!
Jamen hångla mindre då sa läkarn. Jag ba: Hur ska vi då kunna skaffa 8 ungar till ??? hahahaha
Skämt åsido doktorLove. Det här får jag visst leva med.
Dessutom avbokade jag operationen jag ska få på höger käkled också. Nej, jag vill inte gå igenom DEN operationen igen!
De gjorde snittet högt upp, ovanför/framför örat,(var tvungna att raka bort halva hårskalln juh!!) sedan längs örkanten (typ som när man gör ansiktslyftning antar jag ??) sen gick snittet lite nedanför örsnibben. Ni kan ju gissa hur det lät när dom skulle dra bort stygnen runt örat !!! AAAAJJJJ !!!
Höger sida har också blivit bättre sedan vänster sida blev opererad så....varför plågas ??
Återbesöket tog max 7 minuter - och kostade 350:- Helt sanslöst!!
*
Sen blev det shopping på stan. Bägge barnen har väl skött sig hyfsat bra ändå med tanke på att dom suttit i tvillingjoggern hela dagen. Kellybanan har då ätit typ hela dagen, och det märktes också under dagen: varje gång hon böjde sig - kom det några lustiga ljud !! hahahaha
Sen hälsade vi på några vänner, och kikade in deras nya hus. Skitsnyggt!
Det är så himla kul, för deras älsta och våran älsta är lika gamla (skiljer 2 månader) och deras yngsta och våran yngsta är lika gamla (skiljer 2 månader), så det är trevligt både för oss och för barnen !!!...hihihi Som tur var leker dom jättebra ihop!
Där blev vi kvar rätt länge - till efter 20-tiden.
Hemma i Norsjö var vi dock inte förrän 22:45 ändå, det var SCHWAJNIGT HALKIGT på vägarna !! Vi körde alltså 60-70 km/h HEM !!! usch så tragiskt, speciellt när resan tar normalt ca 1,5 timme.....mot för nu, ca 2,5 timmar!
*
Jo just det. Vi handlade upp alla våra pengar idag också. Kan ju vara värt att nämna ??
Iofs. var det inte så många slantar, runt tusen kronor, så nu är vi rätt så grispanka resten av månaden... *bläää* Mammapengen räcker då faan inte långt!! *galen*
Det blev inhandlat en jäääättefin spjälsäng till våran Kevinklimp, på COOP ! *wow* för 499:- dessutom! Vit och jättestadig! Så det blev bra! Nu kan vi kasta den farmor gett oss - en gammal spjälsäng som är lika ranglig som min gammelmormor var innan hon dog, 92 år gammal !!! Eller värre !! Kevin får typ en karusellkänsla varje gång han ska försöka sova i den!!! hhmm...
*
Imorron kommer alla Kevins "polare" hit och fikar. Ska bli najs najs!
Såklart så blir det en hel del GI fika (vad annars?), HE HE, dom får bli mina testpersoner... Nån måst man ju få utnyttja !! HE HE!
På tal om det så gjorde jag nå JÄTTEGODA GI CHIPS iqwell i ugn !! alltså shit va goda !! mmmmmmmm Vi får se vad panelen säger imorron!
Dags att krypa i lådan snart, så att man orkar med morrondagen !! Fast iofs är det ju redan fredag nu för mej - klockan är 01:05...ehe...
SÅ HÄRLIGT - ÄNTLIGEN FREDAG !!!!

Ha en trevlig helg allihopern !!
Och hörrönini - stanna inomhus tills halkan är över!

Inga kommentarer: