fredag, december 07, 2007

* Fredagsmys *

jjiihoooo!! ÄNTLIGEN FREDAG !!
Gud så härligt ! Visst känner ni !!??? *aaahhhhhh*
Och dessutom var jag ju lite "tvungen" att stiga upp TIDIGT imorse!! 8:15 stod väckarn på, och mina ögon kändes som saharaöknen. 6 timmars sömn är väl egentligen mitt snitt, men i veckan har det verkligen varit fullt upp, så hem sömn skulle uppskattas.
Barnen vaknade 9:00. Alltså jag har funderat på det här, hur klåån kan dom vakna SAMTIDIGT nästan varje morron ?? Och sen på eftermiddagen också ? Nästan i samma sekund alltså, iallafall inom 5 minuter. Dom måste ju ha nån himla syskon-klocka dom följer efter ???
Ja, det är då iallafall skönt att dom sover samtidigt och lika bra - både på natten å på dagen. Inget jag klagar över precis.

Imorse ställde jag mej då och gjorde rågkuse-mackor med grönsallad,paprika, tomat och gurka och skinka på. + några vanliga fullkornsbröd med samma pålägg. 2 bär"pajjer" utan dej blev det också - med riven vit choklad och kokos på. 1 persiko"paj" utan deg med kanel, honung och nötter på. Tog fram mina ihopmixade hemmagjorda påhittade "choklad"bollar - helt utan socker, mjöl och annat onyttigt. Bollarna vart riktigt goda, speciellt dom med lite mer mörk choklad i. Dom fick helt klart godkänt av "dagens panel!" hahaha
Lite gurk och morotsstavar med dip blev det också, åsså gjorde jag en "fas 1"-tilltugg som blev morot-och gurkstavar inlindade i en skinkskiva och gurk-skal som "snöre". Det såg lite mer aptitligt ut, och var väl rätt så gott att knapra på. Det är så roligt att testa sig fram, att hitta nya alternativ: från onyttigt till nyttigt, fast man behåller den goda smaken! ja, det har blivit lite mycket testande senaste veckorna, mitt sockersug har gjort sig påmind typ 3 gånger på 2 veckor, vilket jag INTE uppskattar. Som tur är har jag lärt mej att göra bättre val, vilket kan bli lite keso och nötter, som gör att blodsockret stabiliserat sig igen. Men jag känner ju att när jag har GI kurser, vill jag ju veta vad som är gott och mindre gott, när jag lämnar ut recept. Vilket blir väldigt mycket olika recept. Nu får "testbaket" vänta till efter jul för nu är mina penninga slut och magen mätt!! ;-)

Så till dagens mammaträff. Herregud. Jag tror jag säger det varje gång, men jag säger det igen, med risk för att låta väldigt tjatig... Herregud vad fort tiden går!
Det var nu nästan 1 månad sen vi sågs sist, och barnen bara växer och utvecklas. Nu har det börjat bli lite mer "livat" på träffarna, barnen ligger inte längre bara på filten och ler, nä nu är det bus som gäller!! hihi Ska bli så himla skoj att följa allas utveckling framöver! Man blir ju riktigt avis på dom som redan sitter och kryper, det blir ju så himla roligt då! Nog för att det är skönt då dom ligger still och nöjjer sig med en liten prasselbok - men man vill ju ändå...framåt!
Mätta och belåtna avslutade vi träffen nästan 3 timmar senare. Tiden går så hiskeligt fort sånnahär gånger. Men det är SÅ TREVLIGT!!
Nästa gång blir efter jul och nyår, när allt stök och bök är över. Ska bli trevligt. DÅ kommer det att vara stor skillnad på barnen!!

Nu sover onga, jag har jobbat lite med pappas bokföring, och nu kom gubben hem från stan. (han har varit med vovvarna på tandskrapning), så nu ska jag till revisorn med november-pärmen och bokföringen.

Ikväll blir det IDOL-FINALEN med syrran och Sebbe. Om hon inte får värkar vill säga. Det har varit lite nervöst några dagar nu. Hon får se till att sluta städa och börja vila lite mer !! *ggrrr* Nog för att jag vill se min lilla systerson - jepp, det är en liten gosse i magen!! - men inte REDAN !!!
jag har inte följt Idol-såpan alls, men har sett nån repris hit och dit, det räcker. Det räcker som att se vad som händer i slutet så slipper man involvera sig från början. Man kan ju alltid hejja på den som vinner - eller hur ??
Ska du se finalen iqwell ???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara tacka för titten och för det godaste fikat jag stoppat i mej på länge. ( och desutom med gott samvete )

Vi hörs och ses.
Kram
Elisabeth

P@rtyplupp sa...

åååhhh men tackar !!
Ja, det lär ju bli fler gånger!!
hihi...får vi då hoppas !!

Tjingeling!