måndag, december 10, 2007

Länge kvar till FREDAG!!



Tänk om det kunde kännas som FREDAG hela veckan !! vilken lycka!
Men det är som att själva MÅNDAG drar stora svarta moln över sig, och känslan blir bara.,... *blääää*
Trots att jag inte längre "jobbar" på att vanligt och skittåkigt jobb, så får jag ändå samma känsla som jag hade, då jag jobbade!
Fatta bara då jag var och jobbade i måleriet och i kap/skarven i Kvarnåsen. Fy fanken. Steg upp 6, och for på jobbet direkt. Inte världens roligaste jobb heller. Sov VARJE lunch och fikarast. Kom hem efter 16-tiden, åt mat så vi hamnade i middags-koma, och sen somnade jag klockan 19:00 på kvällen. Vilket liv... Typ NADA!
Tur är det då att jag får jobba med det jag tycker om idag, jag väljer mina egna dagar och mina egna "projekt". Otur är ju att lönen är därefter. Men egentligen gör det inget. Jag har egentligen aldrig jobbat för pengarna. Jag jobbar för att jag vill göra nåt, för att utvecklas, för att leva livet-prova på en massa olika saker och för att ha KUL.
Ett tag jobbade jag extra på Malå Hotell (hade frukosten fredag, lördag och söndag morron + bartender fredag och lördagkväll/natt) + att jag jobbade på Scandic i Skellefteå på veckorna, då jag hade lunch från Hotell & Restaurang-utbildningen. Hade jag jobbat för pengarna hade jag inte gjort nåt av dessa jobb. FÖr det första hade jag 53:-/timme. OB började klockan 20:00 och var 11:- extra i timmen. INTE BRA LÖÖÖN !!! Men roligt var det! OCH lärorikt! Men framförallt roligt. Jag är nog en sån som tycker om att ha roligt, istället för att tänka på pengarna...
Sen så var jag ju tvungen att köra 10 mil tur och retur för att jobba i Malå, och 18 mil tur och retur för att jobba på Scandic i Skellefteå, så skulle jag sätta mej ner och räkna själva inkomsten minus bränslet, så blev det nog inte många kronor över.
Ungefär som det året jag började jobba på Assi Domän, i kap/skarven.
Pluggade samtidigt i Malå: Hälsa & Friskvård på heltid alltså mellan 8:00 - 16:00.
Jag jobbade 3-skift i Kvarnåsen.
Så min dag kunde se ut såhär: 8-16 skola i Malå, kör till Kvarnis, jobba mellan 16:00 och 22:00, hem och sova. Upp på skola.
Nästa vecka blev då skola 8-16:00, hem och sova, jobba natt 22:00-6:00 i Kvarnis.
Helt otroligt att jag ens tänkte tanken att det skulle funka. Men det gör ju det. Ett tag iallafall. Sen blir huvve likt en zombies och kroppen blir inte så samarbetsvillig. Kan tillägga att kosten inte var den bästa heller, så ett ANTAL kilon UPP fick jag med på kuppen!
Dessutom "råkade" jag spränga pappas kamrem på Audin då jag var på väg till skolan, så hhmm...det blev en del reparationer. Dessutom fick jag ordna skjuts från skolan till jobbet och sen hem från jobbet, vilket inte var det lättaste..
*
Jaja..nog om det.
Micke jobbar bara tisdag, onsdag, torsdag och fredag och sen är han LÅNGLEDIG till i början på januari ! Ska bli najs att ha han hemma i 3 veckor. Äntligen kan jag ta en morronjogg UTAN BARN - fatta...EGENTID !! Och tänk, bara få slippa klä dom på morron, på tom mage dessutom, man svettas ju ihjäl innan man ens hunnit utanför dörren! Så, jaa...jag LÄNGTAR !
*
Nä, nu ska jag gå å försöka sova. Kanske inte blir det lättaste, efter att jag tjobbat i mej en kaffeslurk, en massa bär och kokos !! ha ha ha SMART!
Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: