lördag, december 08, 2007

Lördagsjobb och minitutte

Som vanligt så blir det på helgerna som jag kan jobba med mitt företag. *suck*
Iofs. är det ju kul, men på helgen vill man ju egentligen slappa och koppla av totalt! Men men...vad gör man ?
*
Ikväll har jag suttit med allt material som jag ska använda imorron, på kursträff nummer 2. Det kommer också några nya, så jag måste förbereda dem på träff nr 1 också, som kommer att hållas direkt efter den ordinarie tiden.
Så alla nya får egentligen 2 träffar första träffen. Oj, det där lät lite krångligt, men det är det inte.
*
Idag gick det lite sämre att jobba. Micke for till Lycksele och sålde skotern idag. *snyft* Nu är den borta !! Hur ska vi klara oss utan skoter ??
Han hade med sig Kelly, för kevin är ju så snäll.... jo...pyttsan!! Inte idag!
Han verkar vilja sitta, men han kan ju inte ens krypa, åsså blir han rassan då han inte tar sig någerst, liggandes på mage!! Så det blev lite jobbat för mej. Dessutom vägrade han sova mer än 15 minuter idag. Sover i vanliga fall 3 timmar mitt på dagen. Typiskt! aja...det blir att jobba inatt istället.
Jag börjar fundera på att han blev lite uttråkad då storasyster, (läs damp-ungen)(inte dam-pungen!hahaha), inte var hemma ?? Kan säkert vara så...
Åsså är det förmodligen några tänder på väg.... nära !!
*
Ikväll hälsade vi på några vänner som bägge har fyllt/ska fylla år. Käkade en riktigt god marrängsvisch !!! Kelly busade med J och A, så hon var rätt så tired när vi kom hem. Helt slut stackarn!! hahaha Men kul var det! Det är roligt att se hur barnen leker med varann, och vad dom LÄR varann!! :-) Vi upptäckte då att vi kanske måste köpa hem ett lego ändå!! Kanske bäbisleksakerna börjar bli lite tråkiga ??? hahahaha Gäller att hänga med i svängarna !!! ;-) Det är snaaart jul!
*
Förra veckan hände något roligt.
Det blev lite jobbigt för Kelly i huvudet tror jag. hihihi
Det var nämligen så att jag filmade Kevin.
Kelly tittade på skärmen på digitalkameran, där vi såg en liiiten Kevin.
Hon peka på skärmen och sen på Kevin.
Jag sa: jååå, TVÅ Kevin !!
Så sprang hon fram till Kevin - ryckte ut tutten - kom tillbaka - formade tummen och pekfingret till en liten nypa och skulle rycka ut den lilla lilla tutten på skärmen - MEN SÅ VAR DET REDAN BORTA !!! HUR GICK DET TILL ???
hahaha Man såg riktigt hur hon funderade stenhårt på vart den lilla tutten på skärmen tog vägen ??? Hon förstod nog inte att det egentligen bara finns 1 Kevin och 1 tutte !!! hhahaha Det var ju för sött !!!
*
Nä, nu ska jag jobba vidare.......
Ha en trevlig kväll !

Inga kommentarer: