onsdag, december 19, 2007

God och Nyttig GI-frukost!

Jag säger bara: MMMMMMMMMMmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!
Väääärldens godaste frukost har jag just ätit till kvällsfika !! hahaha
Den ska göras kvällen före, men den blev så ruskit god att jag var bara tvungen att smaka !!! Härligt - nu har jag fått en ny favvofrukost!
Med lågt GI dessutom! och snabb att äta på morronen, eftersom man förbereder den kvällen före!!
Såhär ser den ut:

Och vad den innehåller ?
hhmmm...vette klåån om jag ska avslöjja ???
jaha...jaja..jag gör väl det då !?

Kesoyoghurt GI 45
Gör i ordning dagen innan:
400g keso
100g naturell yoghurt
2 msk klar flytande honung
1 vaniljstång

Topping
100 g björnbär
100g hallon
50 g skalade pistagenötter

Skåra vaniljstången och skrapa ur fröna. Blanda keso, yoghurt, 1 matsked honung och vaniljfrön.
Låt blandningen stå över natten. När du ska äta vaniljkeson strör du över bär, nötter och ringlar över resten av honungen.

Ni MÅSTE bara prova!

Inga kommentarer: