söndag, augusti 26, 2007

Festen är över...

(UPPDATERAD)
Halleluja!
Då va man hemma igen. Skönt att åka iväg - och ännu skönare att komma hem igen!
Kom hem med full-laddade batterier.....och bakis-mage.
Så himla mysigt att träffa "gubben" å barna igen! *mys mys*
*
Måste ju såklart summera helgen, men först tacka Jonas för sitt trogna läsande på våra bloggar! ;-) he he he Det ska bli kul att läsa om "Jonas 3 år" i framtiden.... ha ha ha
*
Vi kom till Umeå vid 12-tiden. Då hade jag och Tea redan smuttat på min Dooley´s i bilen. *yeah* *kvällen kan inte annat än bli lyckad!!*
Efter att ha åkt typ 17 varv i parkeringshuset, kontrollerat luften, och planerat hur vi skulle ta oss därifrån..... så hittade vi tillslut den rätta parkeringen och fick äntligen börja shoppa i "stooor-schtaaaan"!!
Partyplupp hittade, med STOR hjälp från Minimarran och resten av gänget, det rätta linnet för kvällen, en huvtröjja och ja..efter ETT ANTAL skoaffärer, DE RÄTTA SKORNA!!! hahaha
Kände mej lite som en...drottning! Satt bara och beordrade - och grejjern kom till mej på ett ögonblick! *TACK ALLIHOPA!"*
*
Kvällen/Förfesten blev totalt LYCKAD från början till slut! Helt otroligt roligt!
Det blev, SOM VANLIGT, en massa intima samtalsämnen, humor och ett roligt spel där vi alla får använda våra bästa egenskaper: att prata så mycket som möjligt på jävligt kort tid, och gärna högt!! Marran leder nog ligan ändå.... hihihi! Det är förresten inte alla som sitter på toa samtidigt som en katt! Fick ju höra endel ingående detaljer...*to much information*
Mina 7 "pops" (..ja, jag vet att det låter fjortisaktigt!Men ni fattar!!) och min Dooley´s försvann rätt fort (jag drack Dooley´s med kaffe och inte tvärtom hihi), och såhär efterråt kan man ju förstå varför jag idag har en så kallad.....räääser-bakis-mage..!
*
Jag vet inte exakt (åkäj då: JAG HAR INGEN ANING OM...) vad klockan var, men tillslut bestämde vi oss för att ta taxi ner till Rex, vilket blev ett grymt bra beslut! Roligt discoställe, med hejjig musik, coola människor och jävligt bra sällskap! En NÅGOT speeedad Partyplupp (måste ha varit kaffet ????) blev visst en riktig PARTYMUPP med High Five som kvällens tema. Vars faan fick jag det ifrån ??? *crazy motherfucker*
Hur som helst, jag hade då jävligt roligt, och kommer sent att glömma denna 25-års fest (som vi för övrigt höll för Frida och Carro) !!!
För fler detaljer...och tyvärr även bilder, läs i
Fridas megauppdaterade blogg! (haha tillochmed Tea "råkade" visst fastna på nåt kort!!!).
Åkte "taxi" hem (tack för skjutsen FRIDA!!!) för en liten "efterfest" hos Carro. Jag sprätta en Bacardi Breezer, de andra åt cheescake. Klockan 4:00 somnade dom andra...jag small av.

Jag och Tea slaggade hos Carro & Jonas, vilket var toktrevligt! Måste ju passa på att tacka för boendet och den braiga servicen!! ;-) (ps. Jag kan ta min massage nästa gång Carro.,... hihihih)
Det här får vi göra om! Funderar skarpt på om vi kanske skulle ta å göra denna fest till en tradition...va säger ni ???
*
10:30 dagen efter vakna jag av min egen ---jävligt äckliga ---andedräkt, och var tvungen att ta en liten dusch för att piggna till. Ställde mej på vågen. HELL YEAH! Gått ner 5-6 kg på en dag!! hahahaha GISSA om vi shäjka-loss på dansgolvet!!!
Jag hatar förresten att vara bakis. Då man är riktigt jävla bakis finns det bara en sakt att göra: ÄT ETT SKROV!
Efter nån timmes velande fram å tillbaka, fick jag tillslut mitt efterlängtade skrov, lökringar och smältost - och jag blev som en människa igen! Tack gode gud!
Gick på Ström(S)pilen (ha ha) en liten stund, tömde åter igen min redan skrala kassa, och man kan ju fundera om jag fortfarande var knall. he he
*
När jag kom hem till kära Arnberg och familjen, fick jag en liten överraskning...Duracell- Micke hade hunnit göra hur mycket som helst här hemma med byggandet --- NICE!! Och dessutom var det storstädat, dammsugat och skurat! Hääärligt! Så det var bara för mej att ge barna mat, och lägga dem - och sen lägga mej å jäääsa i soffan! Gunvald underhöll mej ett tag, och det var hur bra som helst! ;-)
*
Min moster har nu gett igen på
Partyplupp.
Som jag varit "taskig" mot er andra, ja, jag menar, då jag "hängt ut" er i min blogg med foton och personlighet,
fick jag nu igen. Grattis Bea, du har vunnit en badboll!

HIGH FIVE !!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkar ha haft det väldans trevligt. Jag tycker dock att du verkar oförskämt oberörd av att ha partat så länge. :)

Anonym sa...

Partymupp, HAHAHA JAG DÖÖÖÖÖR!!!

High five bruden ;-)