tisdag, augusti 21, 2007

Blogg-moster!


Ja, då ha min, 8 år äldre, moster Mariana hittat hit.....
(Vikken TUR att jag sparat kortet på henne från då hon var liten hihihihih)...(faaan det här med att sätta in barn-kort kommer att bli toksvårt i längden...)
Mariana går just nu och väntar på att lillbäbisen vill titta fram, jaja, ett par veckor kvar, men man vet ju aldrig NÄR det blir...speciellt när det är 3:e!
Hennes två små flickor: Wilma och Stella, har ni ju läst om tidigare! Söta små rackare!
Annars då...??
Ja, Mariana är den här lilla Väduren (hon fyller förresten år dagen före mej!) som alltid hittar på något bus!
Hon målar, gör lekar, fixar överraskningar, ordnar kalas och fester, är med i alla möjliga tävlingar via Norran, som tex att göra den coolaste hatten och sånna grejjer! Energisk kan man säga!
När vi var små, lekte alltid jag och min kusin Adam med Mariana; och hon blev ALDRIG less! Eller jo, det kanske hon blev såklart, men hon visade det då inte! Vi lekte alltid CIRKUS PÅ MARIANA (hur vi nu lyckades med det men...ja...), hade ritartävlingar och dans-uppvisningar.
Hon är den som alltid hittar på saker och ting.....och slutför dom! (till skillnad från vissa andra!!!)
Ja, hur som helst, det ska bli himla intressant att läsa hennes blogg !!

1 kommentar:

Gardaludde sa...

Ha ha, din smickrare där! När Adam och du var små, så hade jag nog minst lika roligt som ni. För en tid sedan så berättade någon av er om gången då vi färgade era makaroner med karamellfärg. Jag tror att dom blev gröna, men då åt ni dom inte, era rackare. Så nu färgar jag inte maten längre, utan använder pepparkaksformar till korven istället och ibland blir det hjärtan, blommor och mönster av sylten på filtallriken till tjejerna. Hurra för flasksylten. Den gör underverk för konstnärssugna mammor. Ha ha. Kram på dig och pussa på Kelly och Kevin från mig.