fredag, augusti 24, 2007

Gasa tills det rasa!

Idag har det varit full fart hela dagen!
Imorse hade vi en liten "återträff" med föräldragruppen (då jag väntade Kevin).
Alltid lika trevligt att träffas å surra bort nå timmar! Åsså äre så himla kul att se hur andra bor....Och den här gången blev jag riktigt avis! Gud så fint! Ville knappt hem till våran lilla röra...
*
Efter det gjorde jag en massa ärenden på "byn", däribland det viktigaste: Handlade på systemet, by the way: för 2:a gången I MITT LIV!!! ha ha ha! (Första gången var årets Norsjö Beach) Längtar till festen redan!!! Det blev en favorit i repris: Dooley´s och en massa cider och "pops"! Det är så jäääkulst gott me kaffe - dooley´s - och grädde!! *slickar mej om munnen* *mumsfilibabba* Så Carro: Ladda kaffepannan..Here I Come!!!! hehehehe
*
Vid 14-15 tiden följde vi Tea och Uffe m. familj och bada i simhallen. Alltid lika roligt! Det är så kul att se att barna leker å har kul!! Tiden bara springer iväg.....
Höjdpunkten är ändå att sitta i bubbelpoolen och "värma sig" i slutet! *aaahhhh* Livet är härligt!
Ja, efter det blev det ett besök på Frasses. *yammi*
*
Tea kom på att vi kanske skulle ta å hälsa på en kompis utanför Norsjö iqwell, så vi ringde och förvarnade att vi skulle komma å kika på husbygget!
Ja, där flög ju tiden bara iväg åxå.... Man har ju så mycket att prata om!!!
Med ett gäng trötta ungar for vi tillslut hem, för läggdax!
*
Då for Träningsplupp ut på en liten springrunda i skogen me vovvarna. 40 minuter blev det på 5-6 km...så inte bästa löprundan, men jag fick så jäääkulst ont i knäna....måste vara min gamla krigs-skada som ploppar upp igen...Jag skulle aldrig ha varit me!!! *stort suck!*
*
Imorron fyller Kevin-älsklingen 2 månader! 2 MÅNADER! Tiden har så himla bråttåm!!! Bromsa!!!!!!
Mammatuffen tänkte "fira!" (he he) på egen hand, i Umeå...(man måst ju hitta bra anledningar!!) och det ska bli så jävla kul! Å fatta bara dagen efter: SOVMORRON!! (Visst Carro???).
*
Vi åker till Umeå halv 10 imorron, så det blir att gå på stan till middagstid, och då "sprättar" PARTYPLUPP sin första!! HE HE Kvällen är lång....men den kan även bli väldigt kort!! Nädå....tänkte hålla mej "vaken" till efterfesten iallafall!! ;-) Kul som faan ska vi då ha!
Nu ska jag gå å packa inför "resan"!!
*
Hej Svejs allihopa! Ha en trevlig helg!

2 kommentarer:

Cajjkan sa...

Snart äre partyparty!! Klart att kaffepannan ska laddas!! Å sovmorron söndag.. JA TACK!

P@rtyplupp sa...

Hääääärligt!