onsdag, augusti 15, 2007

Underbart med barn!

Tänk så underbart det är med barn!
Vad vore livet utan dom?
Varje morron är underbar. Varje dag vid alla tider är det underbart.
Nog kan dom vara lite tjörmiga och tjuriga ibland, men det är inte så hemskt som det låter.
Ibland tycker jag faktiskt att det är rätt så roligt när tex Kelly snör sig på golvet och skriker då hon inte får som hon vill.
-Så gjorde ju jag me !!!
När man vaknar på morron och hör: mamma!mamma!, så studsar man upp ur sängen och huxflux är man pigg och glad, och tacksam.
Mina barn har gjort livet så himla värt att leva (inte för att det var ovärt förr men..) på en högre nivå som....svårt att förklara...men man är viktig för dom, man behövs, och man är bäst i världen i deras ögon (tills dom fyller 14 !!!!) och ja..det är så himla underbart att se ens egna barn (vaa?? är jag MAMMA??? kan inte fatta det som...) växer upp, utvecklas, gör gester och grimaser, börjar "prata" och göra sig förstådd! Det är så himla givande alltihop!
Den mesta av tiden med barnen får man skratta och känna sig lycklig
och...ja...livet känns helt enkelt meningsfullt!
Asså seriöst..vad vore livet utan dom?
Vad gjorde vi förr av all denna tid ? Egentligen ?
Vi har varit ihop i 9 år den 29:e augusti, och haft barn i 1år och 3 månader av dem.
Varför skaffade vi inte barn tidigare?
Allt man vill göra, hinner man göra ändå - och dessutom blir det MYCKET roligare med barn med i bilden: man gör det som en familj, man får vara barnslig (!!) och ja..det blir helt enkelt MYCKET roligare!
.........
Nä,... nu ska jag gå å göra tredjen...
;-)

Inga kommentarer: